Kaip informuoja Nacionalinis kibernetinio saugumo centras (NKSC), šis incidentas yra susijęs su naujausiu antivirusinės programinės įrangos „CrowdStrike Falcon“ atnaujinimu, dėl kurio sutriko kai kurių „Microsoft“ programų veikla.
L.Ališausko nuomone, iš šios situacijos turėtų pasimokyti ir Lietuva – pavyzdžiui, organizacijos turėtų atkreipti dėmesį, kaip turi būti diegiami ir testuojami atnaujinimai prieš juos perkeliant į produkciją.
„Prieš diegiant atnaujinimus į sistemas, kurios valdo elektros energiją ar vandenį, jie turi būti testuojami dedikuotoje saugioje aplinkoje ir jei atnaujinimai nesukėlė tokių pasekmių, kaip dabar šitas, tik tada tie atnaujinimai turi būti diegiami produkcinėje aplinkoje“, – patarė L.Ališauskas.
Jis tvirtino, kad Lietuvoje kritinė infrastruktūra nėra paveikta, o centras informacinių technologijų administratoriams ir gyventojams išplatino patarimus, ką reikia padaryti, kad sistemos atsistatytų.
Su problemomis susidūrė skrydžius iš Lietuvos aptarnaujančios oro linijos. Į oro uostus patariama atvykti 3 valandomis anksčiau.
Kas sukėlė IT trikdžius?
NKSC pabrėžia, kad tai yra informacinių sistemų sutrikimo incidentas, o ne kibernetinis įvykis ar ataka.
Rekomenduojama visiems gyventojams ar organizacijoms, kurios naudoja „CrowdStrike Falcon“ antivirusinę programinę įrangą ir buvo paveiktos šio incidento, sugrįžti prie ankstesnės antivirusinės programos versijos.
„Tikrai nėra naujiena tokie sutrikimai, taip nutinka ir tai turi būti valdoma – ir anksčiau buvo tokių atvejų. Šiemet tokios reakcijos sulaukėmė, nes sutrikimas palietė labai daug organizacijų pasaulyje“, – teigė L.Ališauskas.