Parodos „CES Asia“ stende demonstruoto bendrovės „CowaRobot“ lagamino navigacijos sistema užprogramuota taip, kad jis laikytųsi nuo savo šeimininko maždaug metro atstumu. Be to, jis reaguoja į kliūtis ir stengiasi jas įveikti apvažiuodamas. Taip pat geba įvažiuoti į nelabai stačią įkalnę, kokių oro uostuose būna neretai. Nors stebint demonstraciją pasitaikė retų akimirkų, kai lagaminas nustumdavo kliūtį ar nusiversdavo nuo laiptelio, tad tikriausiai dar galima konstatuoti, kad navigacijos algoritmai nėra nušlifuoti iki tobulumo.
Tačiau perspektyva aiškėja: ateityje oro uostuose vaikščiosime laisvomis rankomis, o paskui mus lagaminai važinės tarsi šuniukai. O važiuojant atostogauti su šeima tokių šuniukų gali susirinkti ir visa gauja! Dar viena savybė, dėl kurios lagaminas primena be galo prieraišų gyvūnėlį – padidėjus atstumui iki šeimininko ir negalint jo sumažinti dėl kokių nors kliūčių, lagaminas pradeda skųstis garsiniu signalu.
Autonominį judėjimą robotas pradeda nedelsiant paleidus jo rankeną, o savo šeimininką, atpažįsta naudodamas dvigubą sistemą – lazeriais vizualiai seka savininko figūrą, o jeigu lazerinės „akys“ apgauna, į pagalbą ateina speciali apyrankė, kurią lagaminas-robotas gali aptikti iki 50 metrų atstumu. Autonominio judėjimo greitis – iki 7,2 km/val., maksimalus nuvažiuojamas atstumas vienu akumuliatoriaus įkrovimu – 20 km. Tiesa, tai – tik bandymo sąlygomis, kuomet lagaminas tuščias, pats sveriantis apie 4,5 kg. Prikrovus į jį maždaug 15 kg krovinio galima tikėtis, kad atstumas sumažės iki 10-15 km.
Įvertinus tai, kad dabartiniai iš anglies pluošto pagaminto lagamino navigacijos algoritmai dar šiek tiek per „žali“, o tikrame oro uoste prikrautas lagaminas gali sverti pakankamai nemažai, galima būtų spėti, kad gerokai inertiškesniu tapęs ir pats važinėjantis krovinys gali ganėtinai skaudžiai apdaužyti pakeliui pasimaišiusių žmonių kulnus.
Kita vertus, lagamino kūrėjai tvirtina, kad iki galutinio produkto fazės programinė įranga dar bus smarkiai tobulinama, be to, ją bus galima atnaujinti jau ir po to, kai jis nusiperkamas.
Tiesa, už norą patinginiauti (ir progą gerokai nustebinti arba apdaužyti pakeleivius oro uoste) teks pakloti ganėtinai solidžius pinigus – kai „CowaRobot R1“ bus paruoštas masinei gamybai (numatoma, kad tai įvyks spalį), gamintojai ketina už jį prašyti 5000 Kinijos juanių (apie 650 eurų).
Ir jeigu jums atrodo, kad beprotybė yra savaime paskui šeimininką važiuojantys lagaminai – „CowaRobot“ turi užmačių nustebinti dar labiau. Lygiagrečiai su įranga, kurios paskirtis yra paskui jus vežioti kojines, jie gamina ir įrangą, kuri turėtų paskui jus vežioti... vaiką. Bet ar tikrai tinginystė gali būti tokia beribė, kad „Cowarobot“ autonominiam vežimėliui būtų patikėtas savas vaikas?