„EmDrive“ variklis traukia viso pasaulio mokslininkų dėmesį. Kai kurie ekspertai įsitikinę, kad jis veikia, kiti abejoja, ar toks variklis gali būti kur nors panaudotas. Kinijos kosmoso technologijų akademijos ekspertai Pekine vykusioje spaudos konferencijoje paskelbė sėkmingai išbandę darbinį degalų nenaudojančio variklio pavyzdį. Eksperimentas buvo vykdomas kosminiame laive „Tiangong-2“, vėliau KLR ekspertai nori panaudoti „EmDrive“ koncepciją kosminiuose palydovuose.
KLR vyriausybė „neįmanomo“ variklio kūrimą finansuoja nuo 2010 metų. Per šį laiką buvo sukurtos kelios versijos, kurias galima būtų išbandyti esant nesvariai būsenai. Bandymuose buvo detaliai išnagrinėti įvairūs „EmDrive“ aspektai. Ir dabar, pasak Kinijos ekspertų, gauti įtikinami duomenys, kad variklis išties veikia, kurdamas nedidelę trauką.
Iš šalies „EmDrive“ atrodo nepretenzingai ir primena ant šono paguldytą kibirą. Variklį sudaro magnetronas ir rezonatorius. Pats koncepcijos autorius Rogeris Shawyeris aiškina, kad magnetronas generuoja mikrobangas ir jų energija kaupiasi rezonatoriuje. O elektromagnetinių svyravimų stovinčioji banga specialios formos uždaroje erdvėje generuoja trauką. „Neįmanomu“ variklis vadinamas dėl to, kad čia nenaudojamas darbinis kūnas, tad „EmDrive“ pažeidžia impulso tvermės dėsnį. Anksčiau buvo pranešama, kad variklis geba sukurti 1,2 mN trauką iš 1 kW galios.
Verta paminėti, kad ne taip seniai publikuotą medžiagą, demonstruojančią sėkmingą „EmDrive“ veikimą, fizikai stengėsi paaiškinti eksperimento vykdymo klaidomis. O štai „optimistai“ jau pareiškė, kad „EmDrive“ pagrindu sukurtos jėgainės ateityje gali padėti žmonėms užkariauti kosmoso gelmes.