Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kinai prikels didžiausio planetoje lėktuvo „An-225“ gamybą

Milžiniškas „An-225 Mriya“ buvo suprojektuotas gabenti sovietinį daugkartinio naudojimo erdvėlaivį. Šie milžiniai nebegaminami, tačiau Kinija inicijuoja šių išskirtinių orlaivių gamybos atnaujinimą.
Lėktuvas An-225
Lėktuvas An-225 / Vikipedijos nuotr.

Kinija ir Ukraina pasirašė sutartį, pagal kurią bus atnaujinta strateginių transporto lėktuvų „An-225 Mriya“ gamyba. Šie orlaiviai – didžiausi pasaulyje. Jie Kinijos kariuomenei suteiktų unikalią galimybę perkėlinėti sunkiąją karinę ginkluotę praktiškai į bet kurią pasaulio vietą.

Kinai auginasi karinės galios raumenis, tad jai reikalingi ir atitinkami strateginio transporto sprendimai. Milžiniška šalis, besiribojanti su daugybe Azijos valstybių, pradedant Afganistanu, baigiant Vietnamu, nori disponuoti galimybe per kelias valandas laisvai perdislokuoti savo strateginę ginkluotę iš vieno šalies krašto į kitą. Be to, didžiulė dalis Kinijos karinių pajėgų dislokuota ir už šalies teritorijos ribų – dalyvauja taikos palaikymo misijose ir pan.

Užuot ėmęsi išradinėti dviratį, kinai nusprendė investuoti į jau sukurtos technologijos gamybos atnaujinimą. Supersunkusis lėktuvas „An-225 Mriya“ (NATO kodinis pavadinimas „Cossack“) buvo sukurtas skraidinti sovietų daugkartinio naudojimo erdvėlaivį „Buran“. „Mriya“ galėjo gabenti tokį daugkartinio naudojimo erdvėlaivį ir jo raketinius variklius iš gamyklos į starto aikštelę ir parskraidinti "Buraną" iš bet kurio Sovietų Sąjungos oro uosto, kuriame jam būtų tekę nusileisti.

Gremėzdiškojo lėktuvo ilgis – 82,5 m, sparnų – net 87 metrai. 18 metrų, arba didesnis už standartinį lietuvišką penkiaaukštį namą, lėktuvas turi tokias transporto ertmes, kuriose telpa 4 metrų aukščio, 6 metrų pločio ir 43 metrų ilgio krovinys. Vienu metu jis gali gabenti net 272,5 tonas arba… net 4 "Abrams" tankus.

Sovietai pagamino vienintelį "An-225" egzempliorių, o antrojo egzemplioriaus buvo surinkta apie 60-70 proc. Pranešama, kad jungtinis Kinijos-Ukrainos projektas iki 2019-ųjų užbaigs antrąjį egzempliorių (keista, turint omenyje tai, kad antrojo egzemplioriaus neužbaigtas rėmas angaruose pradulkėjo daugiau kaip 20 metų…), o tada ims gaminti naujus. Kiek jų bus pagaminta – neskelbiama ir nežinia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais