„Aš naudoju patį paprasčiausią „Kindle“, kuris kainuoja mažiau nei 100 JAV dolerių“, – teigė 700 tinklalaidžių apie šią elektroninę skaityklę įrašęs L.Edgerly, per daugelį metų atsisakęs apie 30 „Kindle“ įrenginių, – „Man patinka, koks jis mažas ir telpa kišenėje. Tarsi rankose laikyčiau tik žodžius“.
2007 m. lapkričio 19 d. „Amazon“ pristatė originalųjį „Kindle“ įrenginį, kuris paskatino leidybos pramonę toliau diegti skaitmenines knygas ir davė pradžią elektroninės prekybos milžinės pastangoms kurti techninę įrangą. Per 15 metų nuo to laiko technologijų pramonėje išmaniųjų telefonų ir planšetinių kompiuterių skaičius išaugo ir pralenkė elektroninių skaityklių sritį, tačiau „Kindle“ elektroninio rašalo ekranas, palyginti su skystųjų kristalų ekranu, vis dar traukia gerbėjus, nes suteikia natūraliausią skaitymo patirtį ir mažiau vargina akis, rašo CNN.
Pasak L.Edgerly, jo kartais sulaukia 2000 atsisiuntimų per vieną epizodą – tai nišiniai, bet ištikimi klausytojai. „Reddit“ „Kindle“ grupėje yra daugiau nei 202 tūkst. aktyvių narių, pagal dydį ji patenka į 1 proc. didžiausių grupių, kuriose vartotojai skelbia, ką skaito, ir fotografuoja vietas, į kurias atsineša savo elektronines skaitykles. Taip pat yra „Facebook“ skaityklių gerbėjų grupės, o „Kindle“ per daugelį metų buvo pastebėti atostogaujančių įžymybių rankose arba populiarių laidų, tokių kaip „Didžiojo sprogimo teorija“, fone.
„Kindle“ kilęs iš ankstesnės vienkartinių skaitmeninių prietaisų eros, pradedant „iPod“ ir baigiant fotoaparatais, kurie buvo pradėti naudoti 2000-aisiais, kol išmanieji telefonai dar netapo visuotinai paplitę. Jo išliekamoji galia gali būti šio požiūrio liudijimas, bent jau tam tikram naudotojų ratui.
„Tokio tipo vienkartinių prietaisų ilgaamžiškumą lemia tai, kad jie labai gerai atlieka vieną dalyką“, – sakė „ABI Research“ tyrimų direktorius Davidas McQueenas.
Nors laikui bėgant elektroninių skaityklių kategorija sumažėjo – daugelis rinkos tyrimų įmonių nustojo stebėti pardavimus, o „Amazon“ viešai neskelbia „Kindle“ pardavimų skaičių – „Kindle“, kaip skaitymo įrenginys, tebėra paklausus dėl kelių priežasčių. Jis intuityvus, jame telpa tūkstančiai knygų, ilgai veikia akumuliatorius, yra lengvas ir ne visada reikia jį atnaujinti. „Amazon“ gali išlaikyti santykinai mažas „Kindle“ kainas, nes verslo modelis yra susijęs su knygų, o ne aparatinės įrangos pardavimu, sakė D.McQueen.
„Kindle“ evoliucija
„Kindle“, kurio kodinis pavadinimas iš pradžių buvo „Fiona“, siekė sukurti geriausią elektroninio skaitymo įrangą tuo metu, kai rinkoje nebuvo nieko kito. Tą dieną, kai buvo pradėta prekiauti, įrenginys buvo išparduotas per pirmąsias penkias su puse valandos.
„Mūsų tiekimo grandinės ir gamybos komandos turėjo stengtis padidinti gamybos pajėgumus“, – teigė J.Bezosas tuo metu akcininkams išsiųstame laiške, kuriuo viešai pasidalinta 2017 m., minint dešimtąsias paleidimo metines.
Bėgant metams, „Kindle“ pasiūlė didesnius ekranus ir jutiklinius ekranus, galimybę reguliuoti šrifto dydį ir tarpus, geresnius procesorius ir akumuliatoriaus veikimo laiką. Su „Kindle Paperwhite“ pagerintas apšvietimas, su „Kindle Oasis“ įdiegta apsauga nuo vandens, išleistas „Kids Edition“, o visai neseniai pristatytas elektroninis rašiklis „Kindle Scribe“.
„Kindle“ specifikacijos taip pat tapo išmanesnės. Pirmojo „Kindle“ akumuliatorių reikėjo įkrauti kas antrą dieną, jei buvo įjungtas belaidis ryšys, o jo vidinė atmintis buvo 250 MB – tiek užteko 200 vidutinės apimties knygų. Dabar akumuliatoriaus pakanka iki šešių savaičių, jame yra 16 GB atminties, kurioje telpa tūkstančiai knygų, ir jis sveria beveik perpus mažiau nei originalusis. Be to, originalioje „Kindle“ parduotuvėje buvo galima rasti 90 000 knygų, o dabar „Kindle“ parduotuvėje yra 13 milijonų knygų.
Vis dėlto šiandien „Kindle“ yra labai panašus į savo pirmtaką. Prieš aštuonerius metus prie bendrovės „Amazon“ prisijungęs „Kindle“ produktų vadovas Corey Badcockas sakė „CNN Business“, kad tai buvo strateginis sprendimas.
„Kindle“ vizija yra tokia, kad tai visada buvo knygų skaitymas su skaitmeniniais privalumais“, – sakė C.Badkokas, – „Metai po metų žmonės mums sakė, kad nenori, jog prietaise ar naršyklėje būtų pranešimų žiūrėti “YouTube„. Žmonėms patinka tai, kad skaityklė neblaško dėmesio“, – teigė produkto vadovas.