Pekinas pastaruoju metu pabrėžtinai demonstravo savo karinę galią, o vienintelis šalies turimas lėktuvnešis buvo pirmąkart pasiųstas pratybų į Ramiojo vandenyno vakarinę dalį bei praplaukė netoli Taivano krantų.
Eksperimentinio lėktuvo J-31 naujausia versija, pervadinta „FC-31 Gyrfalcon“, pirmąkart pakilo į orą penktadienį, pranešė dienraštis „China Daily“.
Vadinamasis 5-osios kartos dvimotoris naikintuvas yra Kinijos atsakas į Jungtinių Valstijų sukurtą techniškai pažangiausią šio tipo lėktuvą F-35.
Naujasis FC-31 pasižymi „geresnėmis nesusekamumo galimybėmis, modernesne elektronine įranga ir gebėjimu nešti daugiau ginkluotės“, palyginus su ankstesne versija, debiutavusia 2012 metų spalį, laikraštis citavo aviacijos ekspertą Wu Peixiną.
„Buvo pakeistas lėktuvo fiuzeliažas, sparnai ir vertikalieji stabilizatoriai, todėl jis tapo grakštesnis, lengvesnis ir manevringesnis“, – ekspertas sakė „China Daily“.
Naujasis FC-31 pasižymi geresnėmis nesusekamumo galimybėmis, modernesne elektronine įranga ir gebėjimu nešti daugiau ginkluotės
Šiuos lėktuvus gamina „Shenyang Aircraft Corp.“ – Kinijos aviacijos pramonės korporacijos (AVIC) antrinė įmonė.
Dienraštis nurodė, kad šie lėktuvai bus parduodami kitoms šalims už maždaug 70 mln. JAV dolerių (67 mln. eurų). Prognozuojama, kad jie taps varžovais daug brangesniems 4-osios kartos naikintuvams, tokiems kaip „Eurofighter Typhoon“.
AVIC paskelbė, kad FC-31 „užbaigs kai kurių šalių monopoliją 5-osios kartos naikintuvų rinkoje“, rašo „China Daily“.
Kinija skiria daug išteklių vystyti savo gynybos pramonei, gaminančiai įvairią ginkluotę – pradedant bepilotėmis skraidyklėmis ir priešlėktuvinėmis sistemomis, baigiant šalyje sukurtais reaktyviniais varikliais.
Anksčiau Pekinas buvo kaltinamas kopijuojantis Rusijos naikintuvų konstrukcijas, o kai kurie analitikai sako, kad FC-31 yra labai panašus į F-35.
Kai bus baigtas kurti, FC-31 taps antruoju Kinijos 5-osios kartos naikintuvu po J-20. Pastarasis pirmąkart buvo viešai pademonstruotas lapkritį per Džuhajaus aviacijos parodą.