Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kinija paleido paskutinį savo palydovinės navigacijos tinklo palydovą

Kinija antradienį paleido paskutinį palydovą, skirtą užbaigti navigacinės sistemos „Beidou“ tinklą, analogišką JAV sukurtai Visuotinei padėties nustatymo sistemai (GPS), taip gerokai pasistūmėdama į priekį lenktynėse dėl pelningo sektoriaus rinkos dalies.
Paskutinio „Beidou“ navigacijos sistemos palydovo iškėlimas
Paskutinio „Beidou“ navigacijos sistemos palydovo iškėlimas / „Scanpix“/„SIPA“ nuotr.
Temos: 2 Kinija Navigacija

Valstybinio transliuotojo CCTV medžiagoje, filmuotoje Sičango provincijos pietvakariuose, buvo matyti apžėlusių kalnų fone kylanti raketa, kurią nedidelė žiūrovų grupelė filmavo savo telefonais.

Palydovo „Beidou-3GEO3“ paleidimas iš Sičango palydovų leidimo centro iš pradžių buvo numatytas praėjusį antradienį, tačiau vėliau atidėtas, pranešė Kinijos kosmoso agentūra, dėl nenurodytų „techninių problemų“.

Pasak stebėtojų, užbaigusi palydovinį tinklą Kinija taps svarbia milijardinės vertės geografinės padėties nustatymo paslaugų rinkos dalyve.

„Beidou“ („Didieji grįžulo ratai“) yra skirta konkuruoti su JAV visuotine padėties nustatymo sistema (GPS), Rusijos GLONASS ir Europos Sąjungos „Galileo“.

„Manau, kad „Beidou-3“ sistemos veikimo pradžia yra svarbus įvykis“, – naujienų agentūrai AFP teigė Harvard-Smithsonian astrofizikos centro astronomas Jonathanas McDowellas.

„Tai yra didžiulė Kinijos investicija, leisianti Kinijai nepriklausyti nuo JAV ir Europos sistemų“, – pridūrė J.McDowellas.

1990 metų pradžioje Kinija pradėjo kurti savo pasaulinę navigacijos sistemą, kad automobiliai, žvejybos laivai ir kariniai tanklaiviai galėtų lengviau naršyti naudodamiesi duomenimis, gautais iš Kinijos palydovų.

Dabar tinklo duomenys galės būti naudojami milijonuose mobiliųjų telefonų, žmonėms ieškant netoliese esančių restoranų, degalinių ar kino teatrų, bei tokioms veikloms kaip raktų nukreipimas ar bepiločių skraidyklių skraidinimas.

Sistemos „Beidou“, kuri komerciniais tikslais naudojama nuo 2012 metų, aprėptis pirmiausia apsiribojo Azijos ir Ramiojo vandenyno regionu, o visame pasaulyje veikianti paslauga yra prieinama nuo 2018 metų.

Sistemos tinklą sudaro apie 30 palydovų.

Apie 120 šalių, įskaitant Pakistaną ir Tailandą, naudojasi „Beidou“ stebėdami uostų eismą, kad galėtų vadovauti gelbėjimo operacijoms nelaimių metu ir vykdydami kitą veiklą, praneša Kinijos valstybinė žiniasklaida.

Pekinas tikisi galėsiantis pasitelkti savo trilijoninės vertės iniciatyvą „Viena juosta, vienas kelias“ (angl. Belt and Road Initiative, BRI)“ – pasaulinį infrastruktūros projektą, – kad įtikintų kitas projekto dalyves naudoti kinų technologijas, siekdama atsikovoti rinkos dalį iš GPS, nors kai kurie ekspertai abejoja jos galimybėmis tai padaryti.

Pasak J.McDowello, jis nemano, kad Beidou sugebės „išstumti GPS per ateinančius 10 ar net 20 metų“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais