22 tūkst. eurų vertės bepilotis orlaivis, populiariai vadinamas dronu šios laboratorijos mokslininkų komandai atveria naujas galimybes. „Iš žemės pilotuojamas dronas gali matuoti kietąsias daleles, anglies bei sieros dvideginio koncentracijas bet kuriame aukštyje, tiksliai nurodytos vietose. Su jo pagalba planuojame tęsti tyrimus, susijusius su laivų sukeliama oro tarša. Per nuotolinius matavimus turėsime galimybę nustatyti laivų paliekamo teršalų šleifo koncentraciją, sudėtį bei sklaidą“,– sako dr. Paulius Rapalis.
Suprasti akimirksniu
- ·KU Jūros tyrimų instituto Vandens transporto ir oro taršos laboratorija veikia nuo 2017 m. Joje dirba 2 mokslininkų ir 5 inžinierių - laborantų komanda. Laboratorijos veiklos kryptys - laivų jėgainių energetinio efektyvumo, laivų hidrodinamikos bei atsinaujinančios energijos panaudojimo, oro užterštumo ir taršos iš energetinių įrenginių tyrimai.
- „Sigmaris Group“ – tarptautinė įmonių grupė, teikianti kompleksines inžinerines bei gamybines paslaugas ir produktus tarptautiniuose projektuose energetikos, laivų statybos ir remonto, pramoninės bei civilinės statybos srityse. Pagal savo dizainą gamina aukštos kokybės, patikimus, pažangių technologijų katerius ir katamaranus, pristato juos „iki durų“ savo klientams visame pasaulyje. Įmonių grupė jungia septynias Lietuvos įmones – UAB „Globalita“, UAB „Uolus“, UAB „Sigmaris Projects“, UAB „Sifab“, UAB „Gliseris“, UAB „Twin Boats“ ir UAB „Globalita Projects“. Ambicingai komandai, turinčiai didelius profesinius tikslus, rūpi ir socialiniai bei ekologiniai visuomenės iššūkiai.
Dronas, pavadintas SIGEYE, nuo piloto gali nutolti iki 15 km, prie jo tvirtinami priedai leis tyrėjams iš norimų vietų paimti oro ar vandens mėginius.
Tam, kad bepilotė oro taršos matavimo skraidyklė, galėtų pradėti darbą Vandens transporto ir oro taršos laboratorijos komandai tenka įdėti pastangų. Pasak laboratorijos vadovo, ir jis pats, ir dar trys kolegos mokosi dirbti su įranga, laiko kvalifikacinius egzaminus, būtinus tokio tipo bepiločiam orlaiviui pilotuoti. „Mums pasisekė, kad KU Jūros tyrimų institute yra patyrusių bepiločių orlaivių pilotų, su kurių pagalba ir mokymasis, ir šio drono paleidimo procesas yra spartesni“,– teigė mokslininkas.
Dovaną mokslininkams perdavęs įmonių grupės „Sigmaris Group“ vadovas Jevgenij Petrov akcentavo pagrindinį šio projekto tikslą - kad SIGEYE dronas padėtų ir miestui, ir uostui tapti ekologiškesniu, atitikti naujausius aplinkosauginius standartus ir kad klaipėdiečiai galėtų mėgautis švariu oru. „Galiu su pasididžiavimu pasakyti, jog esame nuoširdūs savo šalies ir miesto patriotai. Ir tai nėra tik žodžiai. Ši vertybinė kryptis užrašyta baziniuose įmonių grupės dokumentuose. Dovana Klaipėdos universitetui, kuri teiks naudą visuomenei, puikiai dera su mūsų veiklos filosofija“,- sakė Jevgenij Petrov.
Pasak įmonių grupės „Sigmaris Group“ administracijos direktorės Kristinos Petkevičiūtės, komandą motyvavo galimybė prisidėti prie C02 emisijų stebėjimo ir suvaldymo. „Visi suvokiame, jog C02 emisijų valdymas priklauso nuo gerai paruoštų naujos kartos specialistų, nuo galimybių ir turimų instrumentų tam darbui atlikti. Esam laimingi, nes naudingi“,- sėkmingai įgyvendintu paramos projektu pasidžiaugė K. Petkevičiūtė.
„Ši dovana rodo tamprų Klaipėdos universiteto ryšį su verslo bendruomene. „Sigmaris Group“ prisidėjimas prie Universitete vykdomų mokslinių tyrimų yra reikšmingas ir sveikintinas. Įmonė šiuo atveju investuoja ne tik į mokslą, bet ir į švaresnį Klaipėdos orą, geresnę miesto gyventojų sveikatą“,– perimdamas įrangą pabrėžė KU rektorius prof. dr. Artūras Razbadauskas.
Vandens transporto ir oro taršos laboratorijai perduota dovana – KU ateities paramos fondo darbo su verslo bendruomene rezultatas. „Džiugu, kad verslas vertina mokslo svarbą, kad verslo įmones motyvuoja galimybė prisidėti prie Klaipėdos universiteto inovacijų ir naujų galimybių stiprinimo“,– dar vienu sėkmingai įgyvendintu paramos projektu pasidžiaugė Vytautas Adomaitis, KU ateities paramos fondo vadovas.