Kodėl „Facebook“ daro mus nelaimingus?

„Facebook“ daro mus nelaimingus, rašo Austrijos žurnalas „Profil“ (Nr. 6). „Utah Valley“ universiteto tyrimas, kuriame dalyvavo 400 studentų, rodo, kad kuo daugiau laiko žmogus praleidžia „Facebook“ tinkle, tuo labiau įtiki, kad jo draugai yra laimingesni už jį. Atižvelgiant į „Facebook“ padėtį rinkoje, tai turėtų priversti mus susimąstyti, o gal socialinio tinklo įkūrėjas Markas Zuckenbergas nori visą žmoniją panardinti į nerimą ir graužatį?
Socialinis tinklas „Facebook“
Socialinis tinklas „Facebook“ / Andriaus Ufarto/BFL nuotr.

Už šio tyrimo rezultato slypi kognityvinio iškreipimo principas, kai kiti žmonės yra vertinami pagal išorę. Kas nuotraukoje šypsosi, tas juk negali būti nelaimingas. Kadangi socialinio tinklo „draugai“ nuolat susiduria tik su laimingais „draugais“, jie yra linkę manyti, kad kiti yra laimingesni už juos pačius.

„Facebook“ vartotojų psichikos krūvis jau prieš kelerius metus buvo tiriamas JAV mokslininkų, kurie nustatė, kad pernelyg dažnas buvimas „Facebook“ paaugliams gali sukelti depresiją.

Tačiau pasak tokių tyrimų kritikų, šių tyrimų problema yra ta, kad jie neįrodo neatsiejamo ryšio tarp depresijos ir „Facebook“. Mat depresija sergantys žmonės socialiniame tinkle irgi praleidžia daug laiko, tačiau tai nereiškia, kad nuo to jų liga paūmėja.

Galbūt terminas „Facebook“ depresija“ tėra tik raktinis žodis, padedantis mokslininkams atkreipti dėmesį į žmonijos būklę? Galbūt „Facebook“ vartotojai gali nuo šios ligos apsiginti nepriimdami besišypsančių žmonių į savo draugus? Galbūt pasijusite geriau susidėdami tik su nelaimingais? Jei taip atsitiktų, „Facebook“ tiesiog netektų prasmės.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų