Kodėl gorilos mušasi į krūtinę? Mokslininkai tvirtina, kad viskas kur kas gudriau nei, kad manote

Pikta gorila mušasi į krūtinę – kiek kartų esate matę šį motyvą? Tokio elgesio, atrodo, buvo išmokęs ir Tarzanas. Bet kodėl šie gyvūnai taip daro?
Gorila
Gorila / Shutterstock nuotr.
Temos: 2 Gorila Beždžionė

Tikriausiai manote, kad atsakymas yra labai paprastas – gorilos nori išgąsdinti savo priešininkus. Tačiau kodėl kas nors turėtų išsigąsti sau į krūtinę mušančio gyvūno? Ką reiškia šis gestas?

Iš tikrųjų, mokslininkai ir dabar nežino, kodėl gorilos mušasi į krūtinę. Tačiau JAV ir Vokietijos mokslininkai Ruandoje 2014-2016 metais stebėjo 25 laisvus gorilos patinus. Mokslininkai stebėjo jų elgesį, įrašinėjo garsus ir per atstumą matavo jų dydį. Aišku, mokslininkai stengėsi netrukdyti goriloms ir stebėjo natūralų jų elgesį.

Buvo pastebėta, kad kai į krūtinę mušasi didesnės gorilos, girdimas žemesnio dažnio garsas. Tai galima paaiškinti tiesiog krūtinės ir oro ertmių joje dydžiu – didesnis būgnas skamba dusliau. Tačiau mokslininkai mano, kad tai nėra tik sutapimas.

Mokslininkai mano, kad mušimasis į krūtinę yra susijęs su perspėjimu apie savo dydį. Girdėdama žemesnio dažnio garsą mažesnė gorila gali persigalvoti ir pasitraukti iš kovos. Na, bent jau to, kaip mano mokslininkai, galbūt tikisi didesnės gorilos. Be to, kartais gorilos mušasi į krūtinę ir tada, kai bando prieiti prie patelių, o didesni patinai įprastai susilaukia daugiau palikuonių.

Be to, mokslininkai pastebėjo, kad skirtingos gorilos į krūtinę mušasi skirtingai. Vienos suduoda vos kelis kartus, kitos groja savo krūtine tarsi būgnu. Mokslininkai mano, kad tai – savotiškas prisistatymas, leidžiantis gorilų patinams atpažinti vienam kitą per atstumą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis