Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Kodėl keleiviniuose laineriuose nėra parašiutų? Ar tai pagerintų saugumą?

Įsivaizduokite, kad skrendate atostogauti, tačiau staiga lėktuve pasigirsta perspėjimo signalai, salonas prisipildo dūmų ir žmonių klyksmų. Įvyko rimtas gedimas ir lėktuvas krenta. Iki žemės – labai daug kelio, bet jūsų likimas dabar yra pakibęs ant plauko. Ar ne geriau būtų, jei galėtumėte iššokti su parašiutu? Kodėl tokia galimybė jums nėra numatyta?
Pirmasis „Ukraine International Airlines“ lektuvas Palangos oro uoste
Lėktuvas / Oro uosto nuotr.

Iš tiesų, aviacijos istorijoje buvo daug atvejų, kuomet žmonės sėdėjo beveik nekontroliuojamame lėktuve ir laukė neaiškios istorijos pabaigos. 1985 metais Japonijoje staiga slėgį ir kai kuriuos uodegos komponentus praradęs „Boeing 747“ ore išsilaikė 32 minutes, o tada sudužo nusinešdamas 520 gyvybių. Visi lėktuve suprato, kad šansai išlikti yra menki, tačiau iššokti iš ir taip slėgį praradusio lėktuvo negalėjo – neturėjo parašiutų.

Kodėl didieji lėktuvai neturi parašiutų? Žinoma, pirmasis argumentas būtų aukštis – jie skraido 9–11 km aukštyje, iš kurio parašiutais įprastai nešokinėjama. Iššokęs iš tokiame aukštyje skrendančio lėktuvo jūs mirtinai sušaltumėte, prarastumėte sąmonę ir greičiausiai neišgyventumėte. Tačiau jei lėktuvas krenta, tai jo skrydžio aukštis yra pasmerktas sumažėti – iššokti būtų galima tada, kai slėgių skirtumas nebūtų katastrofiškas.

Taip pat galite pamanyti, kad iššokti iš lėktuvo taip, kad nepatektumėte į variklius, yra neįmanoma, tačiau ir tai nėra tiesa. Galima nesinaudoti priekinėmis durimis ir ši problema bus iš esmės pamiršta. Jei lėktuvas krenta, tikėtina, kad bent vienas iš jo variklių neveikia. O jei veikia abu, tikriausiai vieną galima išjungti.

Tačiau, nepaisant to, parašiutai keleiviams artimiausiu metu tikrai nebus suteikti ir tam yra rimtų priežasčių. Visų pirma, mažai žmonių moka naudotis parašiutu. Kiek laiko užtruktų saugumo instruktažas, jei reikėtų žmones pamokyti naudotis parašiutu? Antra, parašiutai yra dideli ir daug sveria. Skaičiuojama, kad „Boeing 737-800“ reikėtų bent 200 parašiutų, kurie kartu svertų daugiau nei 2 tonas. Manote, kad oro linijos, skaičiuojančios kiekvieną kilogramą, sutiktų gabenti tiek daug papildomo svorio? Tačiau svarbiausia tai, kad parašiutai užimtų tiek daug vietos, kad neliktų vietos bagažui.

Galiausiai, parašiutai vis tiek negelbėtų žmonių, nes padėtų tik labai specifinių avarijų atvejais, kai lėktuvas sugestų ore, kai būtų laiko išlyginti lėktuvą tinkamame aukštyje. Dar daugiau – turi būti laiko tiems parašiutams užsidėti ir su jais iššokti – tai užtrunka ne taip jau mažai. O ir šokti reikėtų pro 2–4 duris, todėl visa evakuacija užtruktų tiek laiko, kad lėktuvas per jį spėtų ir sudužti.

Taigi, kol nebus išrasti itin maži ir lengvi parašiutai, kol visi keleiviai neišmoks jais naudotis, ir kol nebus sukurti lėktuvai su tam pritaikytomis evakuacijos sistemomis, žmonės lėktuvuose parašiutų neturės.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos