Guma yra puiki medžiaga, itin plačiai naudojama pramonėje. Iš jos gaminamos ir padangos. Lanksti, elastinga medžiaga prisitaiko prie kelio paviršiaus, sugeria smūgius, automobiliui suteikia gerą sukibimą su danga ir komfortą jo keleiviams. Tačiau natūrali guma turi trūkumų.
Guma yra pakankamai minkšta, todėl greitai sudyla. Ji taip pat prastai toleruoja karštį, ultravioletinius spindulius, nuolatinį lankstymą. Kitaip tariant, padangos iš natūralios gumos būtų visiškai bevertės, jei jose nebūtų specialių priedų. Svarbiausias iš jų – anglies užpildas.
Anglis, kaip žinote, yra juoda. Būtent ji ir suteikia padangoms tą ryškiai juodą spalvą. Į padangų mišinį anglis įterpiama ne dėl grožio, o tam, kad padangos būtų tvirtesnės, ilgaamžiškesnės, lengviau atlaikytų temperatūrų pokyčius. Tuo pačiu tikslu anksčiau buvo naudojamas cinko oksidas, kuris padangas paversdavo visiškai baltomis.
Jau dabar įmanoma būtų gaminti ir spalvotas padangas – tereikėtų į mišinį įterpti kitų priedų, pigmentų. Tačiau, kadangi tai neatliktų jokios praktinės funkcijos, niekas nesivargina, nes padidintų gamybos sąnaudas ir nežinia kaip paveiktų padangų savybes. Kita vertus, ateityje automobilių padangos, tikėtina, nebebus juodos.
Mokslininkai aktyviai ieško, kuo galėtų pakeisti anglies užpildus gumos mišiniuose. Geriausias kandidatas – silicio dioksido pagrindo medžiagos. Silicio dioksidas kol kas demonstruoja geresnes savybes nei anglis, todėl jo naudojama vis daugiau. Visgi visiškai anglies užpildų kol kas jis pakeisti negali. Silicio dioksidas yra bespalvis arba baltas, todėl tobulėjant technologijoms tikėtina, kad ateityje keisis ir padangų spalva – ji šviesės. Baltos spalvos mišinys taip pat lengviau pasiduos dažymui, todėl gali būti, kad ateityje padangas rinksimės ir pagal spalvą. Tai būtų didžiulis pokytis – net automobilių gamintojai turėtų pradėti galvoti apie padangų ir kitų guminių detalių spalvas kurdami naujų modelių dizainą.