F-35 yra viršgarsinis naikintuvas. Jis toks tiesiog privalo būti, nes potencialūs priešai taip pat skraido viršgarsiniais orlaiviais. Tačiau F-35 turi problemų.
Dar vasarį buvo skelbta, kad F-35, pasak oficialios ataskaitos, turi 13 rimtų rimtų problemų ir daugybę programinių trikdžių. Kai kurios problemos, atrodo, yra gilesnės nei buvo galima pamanyti. Pentagonas nebeleis F-35B ir F-35C naikintuvams ilgesnį laiką palaikyti viršgarsinį greitį. Tiesa, ne viskas taip blogai, kaip atrodo iš pirmo žvilgsnio.
F-35 turi tris versijas – Oro pajėgos naudoja A, Jūrų pėstininkų korpusas – B, Laivynas – C. Panašu, kad problemos kažkodėl nepalietė F-35A, todėl jis turėtų skraidyti įprastais greičiais. Tuo tarpu F-35B ir C galės viršyti garso greitį, bet tik trumpam, jei skris dideliame aukštyje.
F-35B ir F-35C silpnybė – įkaistanti uodegos stabilizatoriaus dalis. Skrendant labai dideliu greičiu didesniame aukštyje ta dalis gali įkaisti taip, kad bus pažeista STEALTH danga. Tai nebūtų tokia didelė problema – ta danga, lyginant su lėktuvo kaina, nėra tokia jau brangi. Tačiau karštis taip pat gadina ir antenas bei jutiklius, kurie taip pat yra lėktuvo uodegoje.
Ši problema yra žinoma, tačiau ji nebus taisoma. O kam? Tam reikėtų papildomų investicijų. Dabar F-35B ir F-35C didesnio greičio sieks tik žemesniame aukštyje – tai nėra didelė problema. Jei šiems naikintuvams vykdant misijas iškiltų toks poreikis, tuomet, žinoma, jie galėtų siekti kur kas didesnio greičio, negalvodami apie galimus dangos apgadinimus. Juolab, kad didžiausią žalą galėtų padaryti pakartotiniai itin greiti skrydžiai dideliame aukštyje.
Iš tikrųjų, tokio tipo naikintuvai nebepasikliauja manevringumu ir greičiu. Žinoma, ir šiose srityse mažai kas gali prilygti F-35 galimybėms, tačiau dabar kur kas svarbiau išlikti nepastebėtiems. Taip pat didelis dėmesys skiriamas išmaniajai ginkluotei. Tačiau kai kurie ekspertai mano, kad F-35 turi tokių trūkumų, kurie jį paverčia tiesiog nepriimtinu ginklu.