Kodėl per „Google“ ieškodami idioto randame D.Trumpo nuotraukas?

Į JAV Kongreso narių klausimus Atstovų rūmų Teisės komitete atsakinėjęs bendrovės „Google“ generalinis direktorius Sundaras Pichai, be kitų klausimų, kuriais norėta išsiaiškinti „Google“ veikimo principus dabartiniame politiniame kontekste, išgirdo ir tokį: kodėl internete ieškant žodžio „idiot“ beveik visi vaizdiniai paieškos rezultatai yra su JAV prezidento Donaldo Trumpo nuotrauka?
Štai ką pamatytumėte per „Google“ ieškodami idioto
Štai ką pamatytumėte per „Google“ ieškodami idioto

Leidinys „The Verge“ informuoja, jog tokį klausimą uždavė respublikonė Zone Lofgren, norėjusi pasiaiškinti hipotezę, kad „Google“ politiniais sumetimais manipuliuoja interneto paieškos rezultatais. „Šiuo metu, jeigu pagūglintumėte žodį „idiot“, vaizdinių rezultatų skirsnyje matomas Donaldo Trumpo atvaizdas. Pati tą ką tik patikrinau. Kaip tai nutiko?“ – klausė politikė.

S.Pichai jai atsakė iš pradžių pateikdamas ilgą ir bendrą paaiškinimą, kaip apskritai veikia „Google“ paieška:

„Mes, „Google“, patikrinome ir savo indekso duomenų bazėse išsaugojome milijardų interneto svetainių kopijas. Kiekvieną kartą, kai įrašote paieškos terminą, mes tą terminą paimame ir palyginame su interneto svetainėmis ir sutapimus išrikiuojame remdamiesi daugiau nei 200 kriterijų – pagal aktualumą, naujumą, populiarumą, pagal tai, kaip tokiais rezultatais naudojasi kiti žmonės. Dėl to bet kuriuo laiko momentu mes bandome surikiuoti ir surasti pačius tinkamiausius, labiausiai paieškos terminus atitinkančius rezultatus. O vėliau juos vertiname su išoriniais vertintojais, besiremiančiais objektyviomis gairėmis. Taip užtikriname, kad procesas veiktų“, – aiškino „Google“ vadovas.

Taigi, tai nėra koks nors žmogeliukas, sėdintis už širmos ir sprendžiantis, ką galima būtų parodyti vartotojams?“ – sarkastiškai perklausė politikė.

„Mūsų procesai vykdomi dideliais mastais. Mes rankiniu būdu nesikišame į jokių konkrečių paieškos rezultatų sudarymo procesą“, – atsakė S.Pichai.

„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./„Google“ vadovas Sundaras Pichai
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./„Google“ vadovas Sundaras Pichai

Apie tai, kad internete ieškant idiotų internautai pamatys D.Trumpą, naujienų šaltiniai jau skelbė anksčiau šiais metais. Metų pabaigoje situacija netgi paaštrėjo – praktiškai visas pirmasis „idiotą“ vaizduojančių nuotraukų paieškos rezultatų puslapis nusėtas D.Trumpo nuotraukomis. Daugiausiai – iliustracijomis būtent tų straipsnių, kurie anksčiau šiais metais aprašė tokį įdomų nutikimą. Bet pradinė „idioto“ ir D.Trumpo sąsaja paieškos rezultatuose veikiausiai sukurta vadinamojo „Google bombardavimo“ būdu, kuomet interneto vartotojai tam tikrais savo veiksmais sugeba susieti konkrečius paieškos terminus su konkrečiais rezultatais.

Beje, D.Trumpas nėra pirmas JAV prezidentas, kurio atžvilgiu įvykdytas „Google bombardavimas“: praėjusio dešimtmečio viduryje atlikus paiešką pagal žodžius „miserable failure“ (liet. apgailėtina nesėkmė, apgailėtinas nelaimėlis) buvo rodoma tuometinio prezidento George'o W.Busho nuotrauka.

Kartais „Google bombardavimas“ yra tiesiog juokingas paieškos variklio optimizacijų įprastinio išnaudojimo būdas, kartais jis yra politizuojamas. Šiuo atveju internautai sugebėjo įtikinti „Google“ algoritmus, kad žmonės, ieškodami žodžio „idiotas“, nori matyti D.Trumpą – tam tereikėjo teigiamai įvertinti puslapius, kuriuose yra šio žodžio ir nuotraukos sąsaja arba patiems prikurti nuorodų į tokius puslapius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis