Lėktuvams daug žalos pridaryti gali ir paukščiai, ir kruša. Tiesa yra ta, kad lėktuvo fiuzeliažas yra pagamintas iš santykinai plonų aliuminio lakštų. Tačiau paukščių ar ledo sukelti pažeidimai beveik niekada nebūna konstrukciniai ir lėktuvas gali skristi toliau arba saugiai nusileisti. O štai dronai nėra paukščiai – jie yra sunkūs, kieti ir valdomi dažnai nepatyrusių pilotų.
Oro uostai gerai saugosi nuo potencialių pavojų. Jei būsite sugautas su dronu, problemų turėsite ilgam laikui. Mokslininkai iš Deitono universiteto norėjo parodyti, kokią žalą lėktuvui gali padaryti dronas. Jie laboratorijoje atliko bandymą – dideliu greičiu į lėktuvo sparno modelį paleido populiarų „Phantom“ bepilotį. Štai kaip atrodo to bandymo rezultatai:
Kaip matote, dronas ir pats subyrėjo, tačiau jo tvirtumo pakako padaryti didelę žalą. Atsivėrusi anga sparno dangoje nėra katastrofiška problema – lėktuvas galėtų saugiai nutūpti. Panašią žalą lėktuvo paviršiui daro ir didesni paukščiai. Tačiau paukščio kūnas nėra labai tvirtas ir sparno konstrukcijai pakenkti negali. O štai dronas pasiekė sparno lonžeroną (skersinį konstrukcijos elementą) ir jį pažeidė.
Kokias išvadas galima daryti po šio bandymo? Na, lėktuvas tikriausiai vis tiek galėtų nusileisti, tačiau padarytą žalą ištaisyti būtų labai brangu. Dar daugiau – rimtesni pažeidimai galėtų sukelti ir katastrofą, o sparnas net nėra jautriausia dalis. Dar brangesni ir potencialiai pavojingesni pažeidimai gali būti sukelti, jei dronas pataikytų į lėktuvo variklį. Todėl tokie pavojingi užsiėmimai nėra gera mintis.
Aišku, lėktuvai skraido kur kas aukščiau nei pasiekia mėgėjiški dronai. Iš esmės, jie yra pažeidžiami tik kai kyla ir leidžiasi. Todėl prie oro uostų bepilotes skraidykles naudoti draudžiama.