Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kodėl vis dar skraido prieš 11 metų nurašyti nematomieji F-117

„Lockheed F-117 Nighthawk“ - pirmasis lėktuvas, sukurtas taikant „Stealth“ dizaino principus. Šis atakos lėktuvas ar lengvasis bombonešis (bet ne naikintuvas, nes negali kovoti su kitais lėktuvais) pirmam skrydžiui pakilo dar 1983 metais, o jau 2008 metais visi šie lėktuvai buvo nurašyti. Tik kad jie tebeskraido ir niekas negali paaiškinti, kodėl.
„Lockheed F-117 Nighthawk“
„Lockheed F-117 Nighthawk“ / Viešo naudojimo nuotr.

F-117 šįkart pastebėtas virš dykumos Kalifornijos ir Nevados valstijose. Steve'as Lewisas retą lėktuvą pastebėjo dėl savo hobio - vyras stebi orlaivius. Ir šis F-117 skrido ne vienas - jam padėjo degalų papildymo lėktuvas „KC-135R Stratotanker“ ir „NASA F-15D“ su kažkokiu dideliu jutikliu po dešiniuoju sparnu.

Tai, beje, nėra pirmasis kartas, kai F-117 pastebimas ore. Nors neįprastai atrodantis lėktuvas buvo išleistas į užtarnautą poilsį dar 2008 metais, jis danguje buvo pastebėtas ir 2016-ais, ir 2018-ais, ir šių metų pradžioje. O juk tais 2008 metais visi 58 „Nighthawk“ buvo išleisti į atsargą.

„Lockheed F-117 Nighthawk“ buvo ypatingas lėktuvas. Vienvietis dvimotoris galėjo skristi 14 km aukštyje ir išvystyti 1100 km/val. greitį. F-117 galėjo gabenti net kelias skirtingas lazeriu valdomas bombas ar B61 atominę bombą. Iš viso šių lėktuvų pagaminta 64 vienetai, į pensiją daugelis išėjo pakankamai geros būklės.

Tai kodėl „Nighthawk“ vėl skraido? Sunku pasakyti, bet į aktyvią tarnybą jis tikrai nesugrįžo. Šiais laikais JAV turi gerokai pažangesnių, geresnių „Stealth“ tipo lėktuvų - F-117 nebeatitinka šių dienų reikalavimų. Tas „NASA F-15D“, kuris lydėjo „Nighthawk“, su savimi turėjo kažkokį neaiškų jutiklį. Gali būti, kad JAV Karinės oro pajėgos testuoja naują įrangą, skirtą aptikti „Stealth“ dizaino lėktuvams.

Taip pat buvo pastebėta, kad tas neaiškus „Nighthawk“ ne tik neatrodė senas ir apleistas - jis buvo perdažytas. Naujas, kiek šviesesnis kamufliažas primena Oro pajėgų agresorių eskadrilės raštą. Šie lėktuvai pratybose imituoja priešo pajėgas, bet sunku įsivaizduoti, kad tam būtų reikalingas F-117, todėl didesnė tikimybė, kad šis lėktuvas padeda atlikti kažkokius įrangos bandymus. Juk skraidyti senais F-117 yra nepaprastai brangu, todėl priežastis turėtų būti rimta. Juolab, kad šis vis dar turi visas veikiančias sistemas ir net gėrė degalus iš „KC-135R Stratotanker“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?