F-117 šįkart pastebėtas virš dykumos Kalifornijos ir Nevados valstijose. Steve'as Lewisas retą lėktuvą pastebėjo dėl savo hobio - vyras stebi orlaivius. Ir šis F-117 skrido ne vienas - jam padėjo degalų papildymo lėktuvas „KC-135R Stratotanker“ ir „NASA F-15D“ su kažkokiu dideliu jutikliu po dešiniuoju sparnu.
Tai, beje, nėra pirmasis kartas, kai F-117 pastebimas ore. Nors neįprastai atrodantis lėktuvas buvo išleistas į užtarnautą poilsį dar 2008 metais, jis danguje buvo pastebėtas ir 2016-ais, ir 2018-ais, ir šių metų pradžioje. O juk tais 2008 metais visi 58 „Nighthawk“ buvo išleisti į atsargą.
„Lockheed F-117 Nighthawk“ buvo ypatingas lėktuvas. Vienvietis dvimotoris galėjo skristi 14 km aukštyje ir išvystyti 1100 km/val. greitį. F-117 galėjo gabenti net kelias skirtingas lazeriu valdomas bombas ar B61 atominę bombą. Iš viso šių lėktuvų pagaminta 64 vienetai, į pensiją daugelis išėjo pakankamai geros būklės.
Tai kodėl „Nighthawk“ vėl skraido? Sunku pasakyti, bet į aktyvią tarnybą jis tikrai nesugrįžo. Šiais laikais JAV turi gerokai pažangesnių, geresnių „Stealth“ tipo lėktuvų - F-117 nebeatitinka šių dienų reikalavimų. Tas „NASA F-15D“, kuris lydėjo „Nighthawk“, su savimi turėjo kažkokį neaiškų jutiklį. Gali būti, kad JAV Karinės oro pajėgos testuoja naują įrangą, skirtą aptikti „Stealth“ dizaino lėktuvams.
Taip pat buvo pastebėta, kad tas neaiškus „Nighthawk“ ne tik neatrodė senas ir apleistas - jis buvo perdažytas. Naujas, kiek šviesesnis kamufliažas primena Oro pajėgų agresorių eskadrilės raštą. Šie lėktuvai pratybose imituoja priešo pajėgas, bet sunku įsivaizduoti, kad tam būtų reikalingas F-117, todėl didesnė tikimybė, kad šis lėktuvas padeda atlikti kažkokius įrangos bandymus. Juk skraidyti senais F-117 yra nepaprastai brangu, todėl priežastis turėtų būti rimta. Juolab, kad šis vis dar turi visas veikiančias sistemas ir net gėrė degalus iš „KC-135R Stratotanker“.