Šiais laikais programėlių parduotuvės užtvindytos dešimtimis tūkstančių įvairiausio žanro mobiliųjų žaidimų. Tyrimų kompanijos „Newzoo“ duomenimis, mobiliųjų žaidimų rinka dabar sudaro net 42 procentus visų žaidimų uždirbamų pajamų, o šiemet ji išaugo net 19 procentų lyginant su praėjusiais metais, bei yra vertinama didesne nei 46 milijardų dolerių suma.
Mobilieji žaidimai – stokojantiems laiko?
Nors mobiliuosius žaidimus daugiausia žaidžia mėgėjai, tačiau pastaraisiais metais matomas vis didėjantis rimtų žaidėjų skaičius, kurie asmeninį kompiuterį ar konsolę iškeičia į išmanųjį prietaisą. Tą lemia ne tik didėjantis žaidimų pasirinkimas, tačiau ir laiko stoka.
Žaidimų kompanijos „Nordcurrent“ atstovas ir „GameOn“ konferencijos koordinatorius Ričardas Jaščemskas teigia, kad didžioji dalis mobiliaisiais įrenginiais žaidžiančių žmonių renkasi žaidimus pagal jų partijos trukmę.
„Jei žaidimas ilgesnis nei, sakykime, kelionės troleibusu laikas, potencialus žaidėjas rinksis jo nežaisti. Didžioji dalis mobiliųjų žaidimų yra gerokai trumpesni nei kompiuteriniai ar konsoliniai žaidimai, ir siūlo panašias patirtis,“ – įsitikinęs R. Jaščemskas.
Kaip vieną iš tokių žaidimų pavyzdžių Ričardas įvardina „Mobile Legends“. Tai pasaulyje ypač populiaraus MOBA žanro žaidimo „League of Legends“ atitikmuo, skirtas išmaniesiems telefonams. Žaidžiant kompiuteriu, viena žaidimo partija gali trukti nuo 20 minučių iki pilnos valandos, tačiau „Mobile Legends“ partijos yra gerokai greitesnės ir jas galima sužaisti per 10-15 minučių.
„Mobile Legends“ siūlo beveik tokį patį taktinį gylį, kaip ir kompiuteryje veikiantys žaidimai, tačiau viskas vyksta gerokai greičiau, tad daug laiko neturints žmonės vis dažniau renkasi mobiliąją žaidimo versiją,“ – teigia Ričardas.
Daugiausia žaidžia kinai
Žvelgiant į regionus, aiškūs mobiliųjų žaidimų rinkos lyderiai yra kinai. Kinijos žaidimų rinka sudaro net ketvirtadalį viso pasaulio ir beveik dvigubai lenkia antroje vietoje esančias Jungtines Amerikos Valstijas. Toks milžiniškas mobiliųjų žaidimų populiarumas šioje šalyje lemia ir tai, kad didžiausios pasaulio išmaniųjų telefonų gamintojų kompanijos pagrindines savo gamyklas yra įkūrusios būtent Kinijoje, vieną jų – „Xiaomi“ – yra trečia pagal dydį mobiliųjų telefonų gamintoja pasaulyje.
Nors seniau telefoniniai vaizdo žaidimai apsiribojo minimalistinėmis grafikomis ir gana paprastomis taisyklėmis, tobulėjant įrenginiams, tobulėjo ir patys žaidimai. Kaip teigia patys „Xiaomi“, kompanija orientuojasi į nebrangių, tačiau galingų išmaniųjų telefonų gamybą, kurie optimizuoti būtent mobiliesiems žaidimams.
Žaidimai išmaniesiems „GameOn III“ parodoje
Specialiai žaidimams kuriami išmanieji telefonai skatina žaidimų kūrėjus vis daugiau laiko investuoti kuriant kokybiškas skaitmenines pramogas. Naujausias telefonų technologijas išnaudojantys žaidimai bus demonstruojami ir rugsėjo 16-17 dienomis vykstančio „GameOn III“ renginio metu.
Vieni didžiausių Europoje mobiliųjų žaidimų gamintojų – „Madfinger Games“ šiemet parodoje ketina pristatyti kvapą gniaužiančią 3D šaudyklę „Shadowgun Legends“. Žvelgiant į žaidimo grafikas, net sunku patikėti, kad žaidimas skirtas išskirtinai išmaniesiems telefonams.
Savo naujausius žaidimus mobiliesiems telefonams „GameOn“ lankytojams ketina pristatyti ir didžiausia Lietuvos žaidimų kūrimo kompanija „Nordcurrent“, kuri pernai demonstravo pasaulyje ypač didelio pasisekimo sulaukusius „Cooking Fever“ bei „Sniper Arena“. Šiemet lietuviai ketina parodyti savo naują žaidimą „Happy Cafe“.
Mobiliųjų žaidimų fanus „GameOn III“ metu džiugins ne tik nauji žaidimai, tačiau ir pasaulinę šlovę pelnę hitai – Kazimiero Simonavičiaus universitetas surengs mobiliojo žaidimo „Hearthstone“ turnyrą, o renginyje besisvečiuosiantys „Xiaomi“ ant savo išmaniųjų telefonų demonstruos „Mobile Legends“.