Kita žinia – šiandien mobiliųjų žaidimų industrija vis labiau atsiveria ir masina prisijungti skirtingų profesijų profesionalus. Viena aktualiausių sričių šiuo metu – žaidimų dailininkai. Ką žinoti, nuo ko pradėti ir kam nusiteikti, jeigu dailė – jūsų aistra, bet svarstote pasukti būtent žaidimų dailininko keliu?
Nors populiariausi žaidimai turi labai akivaizdžiai atpažįstamą vizualinį identitetą, karjerą kuriantis žaidimų dailininkas turėtų mokėti dirbti ne viena stilistika. Šiuo atveju, mūsų darbą galima palyginti su muzikantų: ar norėtumėte klausyti dainininko, atliekančio tik vieną dainą arba gitaristo, kuris moka vos tris akordus? Įvairių kompetencijų reikia visose profesijose, žaidimų dailininkai – ne išimtis.
Reikia ne tik kūrybiškumo, bet ir techninių įgūdžių
Pradžioje, norint tapti žaidimų dailininku, reikėtų įgyti piešimo pagrindus. Kadangi žaidimo kūrimas prilygsta mini pasaulio sutvėrimui, tam, kad šis pasaulis būtų tvirtas ir įtikinamas, jo kūrėjo kompetencijos irgi turi būti stiprios. Tai – kompozicijos ir perspektyvos išmanymas, kad nekiltų sunkumų atvaizduojant daiktus erdvėje. Taip pat akcentuočiau mokėjimą įsijausti į skirtingus stilius, išmanyti įvairias vaizdavimo technikas.
Turint įrankius, iš kurių galima rinktis, prasideda tikroji kūryba. Visada sakau, kad buvimas geru žaidimų dalininku primena vaidmenų žaidimą. Kasdien atsidurdamas skirtingose situacijose, turi išmokti keisti savo kaip dailininko pavidalą – t. y. gebėti pasitelkti skirtingas kompetencijas, technikas tam, kad kūrybiškai išspręstum kylančias problemas.
Todėl nors dailininko profesija kūrybinė, jis turi mokėti logiškai ir nuosekliai mąstyti, o dažnai – spręsti net labai konkrečias technines problemas. Iš patirties žinau, kad būtent įvairūs apribojimai mus ir priverčia mąstyti išradingai. Pavyzdžiui, siekdamas žaidime sukurti erdvinio keliavimo tarp lokacijų iliuziją dviejų matmenų žaidime, turi sugalvoti, ką nupiešti, kaip suanimuoti ir kaip viską įgyvendinti turimose techninėse ribose.
Rezultatas, dėl kurio tikrai verta paprakaituoti
Vienas svarbiausių dalykų dailininkui – išlaikyti individualų talentą. Kita vertus, pradedančiam žaidimų dailininkui darbe labai praverčia ir sugebėjimas prisitaikyti prie konkretaus kuriamo žaidimo stilistikos bei noras pasiekti ilgiau dirbančių kolegų darbų atlikimo lygį.
Taip pat, jau pasirinkus šį kelią, reikia pasiruošti kritikos priėmimui ir koregavimo procesams. Kol žaidimas įgyja bent jau „demo“ pavidalą, jis yra labai ilgai šlifuojamas, o dailininko darbas – nuolat vertinamas, siekiant patobulinimų. Be to, procese tenka mokėti planuoti savo laiką bei tinkamai skirstyti prioritetus. Prabangos laukti įkvėpimo mes neturime, nes laikomės terminų kaip ir visi kiti.
Vis dėlto, nors bendrai žaidimų dailininko duona nėra lengva, viską atperka galutinis veikiantis rezultatas. Didžiausią satisfakciją suteikia patirtis, kai po ilgo ir sunkaus darbo su visa komanda išleidi sėkmingą žaidimą. Mane asmeniškai taip pat motyvuoja ir teigiamas žaidėjų įvertinimas ar džiugūs komentarai. Ne paslaptis ir tai, kad žaidimų dailininko pozicija yra neblogai apmokama. Tačiau nesiūlyčiau šios srities rinktis vien dėl to – dirbdami be pašaukimo galite nusivilti.
Šiais laikais daugumai aktualią nuotolinio darbo galimybę žaidimų studija irgi suteikia. Karantino viduryje su komanda kaip tik užbaigėme ir išleidome vieną gražiausių „Murder in the Alps“ žaidimo dalių. Karantino metu netgi įdarbinome naują, iki šiol sėkmingai dirbantį animatorių ir viską įgyvendinome nė karto nesusitikę.
Šiuo metu paklausūs grafikos kūrėjai ir iliustratoriai
Taigi, ką šiandien daryti norint tapti žaidimų dailininku? Pirma, kaip ir minėjau, pradėti nuo dailės pagrindų. Tačiau norint pasiekti daugiau, teks pasipraktikuoti ir žaidimų grafikos kūrime. Puiki patirtis – sudalyvauti kasmetiniame „Global Game Jam“ žaidimų kūrimo renginyje. Jame turėsite galimybę ne tik įgyti praktikos, bet ir surasti bendraminčių. Visą savaitgalį trunkančio renginio dalyviai gali patirti įvairius žaidimų vystymo žingsnius per labai trumpą laiką.
Žaidimų dailininkų profesinis kelias palankus ir tuo, kad turint noro, čia galima smarkiai praplėsti savo kompetencijas. Pavyzdžiui, kurdami žaidimus dailininkai dirba programomis „Adobe Photoshop“, „Spine“, „Adobe After Effects“ ir kt. Tad kiekvienam dailininkui, užsiimančiam piešimu ar animacija – atviras kelias įsisavinti šias programas bei kitus įrankius, skirtus kurti žaidimų grafiką ir nuolat tobulėti.
Galiausiai, svarbiausia yra tiesiog norėti dirbti su žaidimais, mokytis ir bet kuri pozicija šioje industrijoje taps pasiekiama. Šiuo metu studijoje ypatingai laukiame visų, kurie specializuojasi kompiuterinės grafikos kūrime ir iliustravime, taip pat – mėgstančių piešti aplinką, veikėjus.
Marius Pocius yra bendrovės „Nordcurrent“ vyr. dailininkas, žaidimo „Murder in the Alps“ meno vadovas.