Kosmoso šiukšlės kelia pavojų ir Žemės gyventojams

Mokslininkai teigia, kad kasmet vis daugėja vadinamųjų kosmoso šiukšlių – įvairių raketų ir palydovų liekanų, kurios skrieja aplink Žemę. Viena iš tokių liekanų penktadienį turėtų nukristi į Indijos vandenyną.
Žemė matoma iš tarptautinės kosminės stoties
Žemė matoma iš tarptautinės kosminės stoties (asociatyvi nuotr.) / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.
Temos: 1 Kosmosas

Tiksliai nežinoma, koks tai kosminis objektas, neatmetama, kad tai gali būti raketos nuolauža. Pasak mokslininkų, kosminės šiukšlės dėl galimo susidūrimo kelia vis didesnį pavojų palydovams ir erdvėlaiviams, tačiau iki šiol nerasta priemonių, kaip jas surinkti.

Pasak mokslininkų, kosminės šiukšlės dėl galimo susidūrimo kelia vis didesnį pavojų palydovams ir erdvėlaiviams, tačiau iki šiol nerasta priemonių, kaip jas surinkti.

Skaičiuojama, kad šiuo metu aplink Žemę skrieja kelios dešimtys tūkstančių kosmoso šiukšlių, didesnių nei penki centimetrai, tačiau Vilniaus universiteto astronomas Mindaugas Macijauskas sako, kad tai – tik maža dalis visų liekanų.

„Visos šios nuolaužos yra sekamos radarais, o smulkesnių, maždaug 1 centimetro skersmens, gali būti šimtai tūkstančių“, – teigė M. Macijauskas.

Milžinišku greičiu kosmose skriejanti centimetro dydžio nuolauža susidūrusi su veikiančiu palydovu, jį sugadintų, o dešimties centimetrų objektas visiškai sudaužytų erdvėlaivį. Tuo metu dar didesnės kosmoso šiukšlės, krentančios į Žemę, gali kelti pavojų ir vietos gyventojams.

Nors dėl šios problemos nuolat rengiamos konferencijos, iki šiol nerasta atsakymo, kaip išvalyti kosmosą – tą daryti būtų sudėtinga ir labai brangu.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis