Kova su pandemija 2020 metais: kas veikia ir kas – nelabai?

2020 metai pasaulio istorijoje bus neabejotinai pažymėti juoda juostele – tokių sunkių metų ir tokių sunkumų, kurie tiesiogiai pakeistų bemaž kiekvieno žmogaus gyvenimą, iki šiol buvo ne tiek jau daug, o dabar gyvenančių žmonių atmintyje – ir apskritai vos vieni-kiti.
Koronaviruso kūneliai veržiasi iš ląstelės, kurioje ką tik pasidaugino
Koronaviruso kūneliai veržiasi iš ląstelės, kurioje ką tik pasidaugino / RML nuotr.

Bet žmonija (o ir gyvybė apskritai) pasižymi neįtikėtinu gebėjimu prisitaikyti. Duok žuviai sausumą – per kelis šimtus milijonų metų išmoks ropoti, užsiaugins kailį, plunksnas ir kitus „rakandus“. Duok bakterijai antibiotiką – per kelias dienas „išmoks“, kaip su juo kovoti, ir dar gimines pamokys. Žmonės pagal prisitaikymo greitį pateko kažkur į vidurį: gavo pandemiją – greičiau nei per metus surado jai priešnuodžius ir sužinojo begalę kitų būdų, padedančių su ta pandemija kovoti.

Apžvelkime, kokių veiksmingų priemonių prieš stulbinančiu greičiu išplitusį naują priešą žmonija jau atrado, kur trenkė kakta į sieną ir kur dar yra erdvės ir galimybių mokytis.

Na, kalbant apie erdvę mokytis – jos yra ir bus visuomet ir bemaž visomis kryptimis. Dar neturime kaukių, kurios garantuotai ir neabejotinai apsaugo nuo užsikrėtimo, neturime tabletės, kurios vos viena dozė užtikrintai pagydytų nuo bet kokio sunkumo COVID-19 eigos, nemokame caktelėjus pirštais pašalinti plaučių surandėjimų, kurie neišnyks ir oficialiai pasveikus. Neturime stebuklingo spindulinio ginklo, kuris virusą pašalintų iš oro. O kai pasibaigs šita pandemija, reikės sukurti barjerus ir saugiklius, kad kita pandemija (kuri tikrai bus, tik nežinia kada) neužkluptų kaip sniegas kelininkų.

Bet ką išmokome?

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis