Mokymo įstaigos žengia į priekį kartu su visu pasauliu: jau visos mokyklos turi tinklalapius, aktyviai skleidžia naujienas socialiniuose tinkluose, daugelis atsisakė popierinių dienynų pildymo ir pasirinko technologinius sprendimus vietoje senųjų pažymių knygelių. Klasėse daugėja mokytis ir mokyti padedančių išmaniųjų įrenginių, randasi vis daugiau galimybių ne tik atpasakoti temą, bet ir parodyti, leisti išgirsti, paliesti.
Naujų edukacinių galimybių ieškanti ir skaitmenines technologijas mokymuisi kurianti UAB Spora komanda teigia, kad jau dabar yra iš ko pasirinkti: „Prieš dešimtmetį moksleiviai galėjo tik pasvajoti apie šiandienines mokymosi galimybes. O jų dabar – pilnas internetas. Tereikia išsirinkti priimtiniausią, patogiausią priemonę ir pirmyn!“.
Prieš dešimtmetį moksleiviai galėjo tik pasvajoti apie šiandienines mokymosi galimybes. O jų dabar – pilnas internetas.
Paklausus, kuo skiriasi mokymosi procesas naudojant knygą ar tradicinę pamoką ir pasitelkiant į pagalbą skaitmenines technologijas, UAB Spora direktorė Asta Verkienė pasakoja, kad technologiniai sprendimai nėra visiškai nutolę nuo mokymosi esmės: jaunas žmogus abiem atvejais turi įdėti nemenkų pastangų ir turėti nemažai kantrybės. Tačiau technologijos leidžia mokymosi procesą padaryti įdomesnį, o mokytojams padeda lengviau adaptuotis skaitmeninėje aplinkoje.
Kaip pavyzdį ji pateikia kuriamą matematikos mokymosi platformą www.matematika.lt, kurios esmė – filmuotos matematikos pamokos, vedamos skirtingų mokytojų. „Gali mokytis namuose, gali mokytis klasėje. Gali mokytis vienas, gali mokytis su draugais. Viskas, prie ko tu įpratęs, yra: lenta, sprendimai joje, aiškinimas balsu, namų darbų užduotys. Bet yra dar daug patrauklių dalykų, kurių mokykloje nebuvo: visos pamokos yra tavo kompiuteryje, gali jas „lankyti“ kada panorėjęs; gali pasirinkti pamokas tokia tvarka, kuri tau patogiausia; gali tą pačią pamoką „aplankyti“ tiek kartų, kiek tau prireiks; išsprendęs namų darbų uždavinius gali pasižiūrėti, paklausyti, kaip juos išsprendė tavo internetiniai mokytojai. O jų yra net trys! Pasirink tą, kuris aiškina tau suprantamiausiai, kuris pateikia tau labiausiai tinkančio lygio uždavinius.“ – apie naujai atsiveriančias mokymosi galimybes pasakoja www.matematika.lt projekto bendraautorė.
Nepaisant to, kad mokymasis išlieka laiko ir pastangų reikalaujančiu procesu, skaitmeninis turinys skatina besimokančiųjų motyvaciją savo lankstumu. Technologijos turi galimybę prisitaikyti prie individualių moksleivio poreikių, tuo tarpu vienam mokytojui prisitaikyti prie kiekvieno individo – sunki, o kartais ir neįvykdoma užduotis. Galbūt ši priežastis vis plačiau atvers mokyklų duris inovacijoms ir skaitmeninėms mokymosi priemonių technologijoms.