Tyrimą tinklalapio Mashable.com prašymu atliko kompanija „EyeTrackShop“, sukūrusi technologiją, leidžiančią stebėti, kaip žmonės naršo interneto svetainėse.
Pasitelkiant interneto kameras sekamas jų akių judėjimas ir taip nustatoma, į kurias tinklalapio sritis žmogus žiūrėjo ilgiausiai, kur tik užmetė akį, o ko apskritai nepastebėjo. Ši technologija aktyviausiai naudojama kuriant reklamas ir interneto svetaines, siekiant sužinoti, kas labiausiai patraukia žmonių dėmesį, koks dizainas ar išdėstymas būtų patogesnis.
Tyrime dalyvavo 30 žmonių, kurių buvo paprašyta peržvelgti įvairių žmonių profilius svetainėse „Facebook“, „Google+“, „LinkedIn“, „Flickr“, „YouTube“, „Klout“, „Reddit“, „Digg“, „Tumblr“, „Twitter“, „StumbleUpon“ ir „Pinterest“. Kiekviena svetainė buvo rodoma 10 sekundžių. Kur žmonės žiūrėjo dažniausiai, galite pamatyti apsilankę šioje svetainėje (žr. galeriją po tekstu).
Mashable.com pripažįsta, kad tyrimas nėra tobulas, o jo imtis per maža, tačiau tai leidžia susidaryti bendrą vaizdą apie tai, kas labiausiai rūpi daugumai naršytojų:
- Profilio nuotrauka. Ji sulaukė daugiausia dėmesio socialiniuose tinkluose „Facebook“, „StumbleUpon“ ir „Klout“.
- Jūsų draugai. Žmonės dažnai peržvelgia jūsų draugų ikonas, kurios yra daugumoje socialinių tinklų (pvz., „Facebook“, „Google+“, „Twitter“ ir „Klout“)
- Naujausias turinys. Tai, ką parašėte ar įkėlėte pastaruoju metu, sulauks daugiausia dėmesio. Senesni įrašai dažnai lieka nepastebėti. Tai galioja tiek į turinį orientuotose svetainėse („Pinterest“ ar „Digg“), tiek socialiniuose tinkluose (pvz., „Facebook“). Tačiau svetainėse „Twitter“ ir „YouTube“ tai buvo ne taip svarbu.
- Jūsų veikla. Darbovietė ir pareigos sulaukė daugiausia dėmesio socialiniame tinkle „LinkedIn“.