Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kurie išmanieji televizoriai šnipinėja vartotojus

Jei namuose džiaugiatės išmaniuoju televizoriumi, turėtumėte patikrinti jo nustatymus, susijusius su privatumu, rinkodara bei automatiniu turinio atpažinimu (Automatic Content Recognition (ACR)). Kodėl? Nes televizorius gali rinkti informaciją apie tai, ką jūs ir jūsų šeima žiūrite, ir šiuos duomenis perduoti trečiosioms šalims jums to nežinant.
„LG“ televizorius
„LG“ televizorius / Gamintojo nuotr.

Vasario 6 d. JAV Federalinė prekybos komisija (FTC) kartu su Naujojo Džersio generalinio prokuroro biuru paskelbė apie susitarimą su viena didžiausių išmaniųjų televizorių gamintojų „VIZIO“ dėl padarytos žalos atlyginimo.

Kompanija sutiko sumokėti daugiau nei 2 milijonų dolerių baudą dėl savo išmaniųjų televizorių, kurie nuo 2014 m. vasario be vartotojų žinios ar sutikimo rinko detalią informaciją apie tai, ką jie žiūri. Sekundžių tikslumu buvo fiksuojamos ne tik televizijos transliacijos, bet ir vaizdai, kuriuos vartotojai žiūrėjo naudodamiesi DVD grotuvu.

Negana to, „VIZIO“ prie šios informacijos pridėdavo pagal IP adresus nustatytus savo vartotojų demografinius duomenis, kaip lytis, amžius, pajamos, šeiminė padėtis, namų ūkio dydis, išsilavinimas ir net nekilnojamojo turto vertė, ir visa tai parduodavo trečiosioms šalims, kurios duomenis panaudodavo įvairiems tikslams, tarp jų ir tikslinei reklamai.

„Iki šiol kalbant apie grėsmes, kylančias išmaniųjų įrenginių naudotojams, daugiau dėmesio buvo skiriama išoriniams pavojams – kad į įrenginį ar jo gamintojo naudojamas sistemas gali įsilaužti programišiai. Vargu, ar kas galėjo tikėtis, kad pats gamintojas šitaip grubiai pažeis savo produktų vartotojų privatumą“, – komentuoja ESET saugumo sprendimus platinančios įmonės „Baltimax“ pardavimų vadovas Deividas Pelenis.

„VIZIO“ buvo įpareigota ištrinti visus duomenis, sukauptus iki 2016 m. kovo 1 d. (bet ne nuo šios datos), taip pat savo produktų vartotojams aiškiai atskleisti ir gauti teigiamą sutikimą dėl informacijos rinkimo ir jos naudojimo praktikos. Pasak ESET saugumo ekspertų, jei išmaniųjų įrenginių gamintojas nepateikia savo vartotojams aiškios informacijos, kokius duomenis renka ir naudoja jų įrenginiai, tai yra apgavystė.

„Ko gero, vartotojams reikėtų keisti požiūrį į išmaniuosius įrenginius. Juk televizorius, kuris jungiasi prie interneto ir siūlo daug interaktyvių pramogų, iš esmės prilygsta kompiuteriui. Išmaniuosius telefonus jau suvokiame kaip mažus kompiuterius, atidžiau saugome savo privačius duomenis, o išmanieji televizoriai kažkodėl vertinami atsainiau“, – sako D. Pelenis.

„Consumer Reports“ yra parengusi trumpą instrukciją, kaip išjungti vartotojų informacijos rinkimą „LG“, „Samsung“ ir „VIZIO“ išmaniuosiuose televizoriuose.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų