Sumažėjęs kontaktas tarp ratų ir bėgių taip pat veikia signalizavimo sistemas, skirtas apsaugoti traukinius nuo susidūrimo. „Network Rail“ (JK) duomenimis, 2013 metais dėl lapų sukelto vėlavimo, keleiviai važiuodami traukiniu užtruko 4,5 milijono valandų daugiau.
Lapų valymui naudoti lazerius 1999 m. pirmiausia pasiūlė JK kompanija „LaserThor“, sukūrusi 5000 °C temperatūrą pasiekiantį lazerį
Praeitą mėnesį Nyderlandų geležinkeliai pradėjo bandymus, lapų šalinimui naudodami lazerius. Nukreipti žemyn ir įtaisyti prieš ratą lazeriai apnašas išgarina. Taip pat jie išdžiovina bėgius, apsunkindami naujų lapų kaupimąsi. Taip pagerėja traukinių sukibimas su bėgiais ir jie gali greičiau greitėti ir stabdyti.
Lapų valymui naudoti lazerius 1999 m. pirmiausia pasiūlė JK kompanija „LaserThor“, sukūrusi 5000 °C temperatūrą pasiekiantį lazerį, galintį sudeginti lapus 25 000 kartų per sekundę. Pasak „Network Rail“, laboratorijoje ši sistema veikė puikiai, tačiau pritaisius lazerius prie vagonų, vibracijos apsunkino lazerių fokusavimą į bėgius. Galiausiai „Network Rail“ pasirinko aukšto spaudimo vandens čiurkšles.
Fokusavimo problemą olandų komanda ir sprendė. Jų sistema trumpam išjungia lazerius, kai dėl vibracijos nepataikoma į bėgį.
Jeigu jie gaus dar vieną šansą, lazeriams vėl reikės varžytis su vandens patrankomis, o taip pat su smėlingo gelio mišiniu ir rankiniu valymu. Bet lazeriai turi pranašumų: smėlio ir vandens talpas reikia dažnai papildyti, o vandens čiurkšlės gali pažeisti bėgius ir substratą.
Pasak „LaserThor“ įkūrėjo Malcolmo Higginso, kuris taip pat konsultuoja olandų projektą, lazeriai bėgių nepažeidžia. Taip yra todėl, kad jų skleidžiamų spindulių bangos ilgis yra 1064 nanometrai – juos absorbuoja lapai ir kitos organinės medžiagos, pavyzdžiui, alyva, bet ne metalas, tad lazerių energija nuo bėgių atsispindi.