„Orlaivių remonto specialistų parengimo trukmė yra bene didžiausia problema visame pasaulyje. Pagrindiniai mokymai trunka apie tris mėnesius, o tai dirbant aviacijos industrijoje – didelė prabanga bet kokiai įmonei. Mes nusprendėme taikyti pačias naujausias technologijas ir investuoti į aukštos kokybės virtualios realybės mokymus. Tikimės, kad galiausiai mokymus galėsime sutrumpinti iki trijų savaičių“, – teigia „FL Technics“ generalinis vadovas Žilvinas Lapinskas.
Kompanija jau kurį laiką naudoja procesų valdymo sistemą LEAN, kurios dėka sugebėjo optimizuoti visus remonto ir įmonės valdymo procesus, naikinti perteklines veiklas ir skatinti darbuotojų produktyvumą. Be to, „FL Technics“ nuolat investuoja į darbuotojų tobulėjimą ir greitesnį bei kokybiškesnį integravimąsi į darbo aplinką. Tam kompanija yra sukūrusi „naujokų akademiją“, kurios metu surengtos grupės yra intensyviai mokomos tiek orlaivių remonto teorijos, tiek praktikos. Naujieji specialistai yra integruojami į vykstančius darbus, gali stebėti ir kartu dalyvauti įvairiuose projektuose.
„Jau sukurta „naujokų akademija“ veikia išties našiai, tačiau visiškai nepatenkina rinkos poreikių. Su projektu sutrumpinome naujų mechanikų parengimą iki dviejų mėnesių, tačiau mūsų pagrindinis tikslas – dar labiau ištobulinti procesus ir trumpinti laiką. Galiausiai, virtuali realybė yra ir saugesnis mokymosi etapas, apsaugantis tiek darbuotoją nuo netinkamų veiksmų, tiek įmonę nuo galimų finansinių nuostolių. Daryti klaidas yra žmogiška, tačiau jos gali kainuoti dešimtis tūkstančių eurų, o virtualioje realybėje galima išmokti tokių klaidų nepadaryti“, – prideda „FL Technics“ IT ir inovacijų vadovas Ramūnas Paškevičius.
Naudojantis „Unity“ varikliu „FL Technics“ tiksliai atkūrė lėktuvų remonto angaro, esančio Karmėlavos oro uoste, aplinką. Simuliatoriaus demonstravimo metu angare buvo „pastatytas“ „Boeing 737-500“ lėktuvas, o besimokantiems mechanikams pateikta variklio dangčio atidarymo ir parengimo taisymo darbams pažingsninė procedūra – panašiai, kaip kiekvienas žingsnis reglamentuojamas ir realių taisymo darbų apraše: patikrinti, ar įtraukti priešsparniai, konkrečia tvarka ir reikiamu kampu atlenkti variklio dangtį fiksuojančias rankenėles, prijungti hidraulinę pompą, kuri atkelia variklio dangtį, o vėliau specialiu fiksatoriumi užfiksuoti variklio dangtį, kad taisymą būtų galima atlikti saugiai.
Tokiu būdu lėktuvų mechanikai galės virtualioje aplinkoje praktikuotis atlikdami ne tik tas operacijas, kurias yra užsakę klientai – be kliento užsakymo ir procedūrų sąrašo atlikti tikrus darbus su lėktuvu yra draudžiama – o iš esmės visas, kokias tik norima. Tiksliau, visas, kurių atlikimo protokolai yra perkelti į virtualią aplinką.
Naujai pristatytas simuliatorius yra tik pirmasis žingsnis mokymų perkėlime į virtualią realybę. Planuojama, kad ateityje bus kuriama daugiau remonto simuliavimo procesų, taip perkeliant absoliučią daugumą galimų orlaivio remonto variantų.