Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Lenkija – sparčiai kylanti pasaulinės žaidimų pramonės žvaigždė

Kalbėdami apie kompiuterinius žaidimus, į kaimynus lenkus žvelgiame su neslepiamu, bet baltu pavydu. Nesvarbu, kokius žaidimus ir kokia konsole žaidžiate, tikimybė, kad esate išmėginę ne vieną lenkų projektą, yra ypač didelė.
Kompiuterinis žaidimas
Kompiuterinis žaidimas / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Įspūdingoji „The Withcer“ serija iš „CD Project RED“ užkariavo žaidimų vaidmenimis gerbėjų širdis, tuo tarpu dažno lietuvaičio planšetėje rasi „Puzzle Craft“ iš „Ars Thanea Games“. O kur dar „Call of Juarez“ ir „Dead Island“ serijos žaidimai iš „Techland“, „Urban Trial Freestyle“ iš „Tate Interactive“, „Sniper Ghost Warrior“ iš „CI Games“, „Painkiller“, „BulletStorm“ iš People Can Fly ir daugybė kitų, pasaulinį pripažinimą pelniusių žaidimų.

Nepamirškime ir „Good Old Games“ žaidimų platinimo sistemos, prekiaujančios tik žaidimais be jokių DRM apsaugų. Nenuostabu, kad viešėdami „Gamescom 2013“ parodoje, praktiškai kasdien matėmės su lenkų kūrėjais, tiek lankydami jų stendus, tiek stebėdami žaidimų pristatymus didžiųjų leidėjų stenduose.

Didžiausią įspūdį paliko masyvus „CD Project“ stendas, kuriame buvo atskleista ypač laukiamo „Witcher 3: The Wild Hunt“ žaidimo pasaulio sandara. Demonstracijos metu kūrėjai rodė atviro pasaulio subtilybes ir beprecedentį detalumą, o taip pat ir visiškai „Red Engine“ variklio pajėgumus išnaudojančią, siužeto pasakojimo ir šalutinių užduočių mechaniką. „Witcher 3: The Wild Hunt“ kuriamas Lenkijoje ir yra ypač rimtas kandidatas ne tik gausybei geriausio žaidimo apdovanojimų, bet ir potencialus kultūrinis fenomenas, galintis iš žaidimų vaidmenimis sosto išversti net ir legendinį „Skyrim“.

VIDEO: Lenkija – sparčiai kylanti pasaulinės žaidimų industrijos žvaigždė

Tačiau tai ne vienintelis lenkų žaidimas, kurį apžiūrėjome parodoje. „Warner Bros“ stende žaidėme naujos kartos konsolėms skirtą „Dying Light“. Šis žaidimas kuriamas „Techland“ studijoje ir yra ne tipinis zombių apokalipsės atstovas. Visų pirma, mums į akis krito atviras žaidimo pasaulis ir milžiniškas apžvalgos atstumas. Detalus ir gyvas žaidimo pasaulis turės paspartintą paros meto kaitos ciklą ir būtent ši savybė taps „Dying Light“ vinimi. Nakties metu žaidimas gal ir primins tradicines zombių šaudykles, tačiau stojus dienai veiksmas gali priminti žymiojo „Half Life 2“ lygį „We Don‘t Go to Ravenholm“. Dienos metu žaidėjai tyrinės aplinką, spęs spąstus ir kaups atsargas nakčiai, kad įgytų privalumą tik prieš tamsiu paros metu pasirodančius monstrus.

Aplankėme ir ne vieną nepriklausomą kūrėją, išbandėme intensyvią ir brutalią „Shadow Warrior“ šaudyklę, kurią netrukus į gyvenimą paleis „Flying Wild Hog“ studija, boksavomės testuodami naują „Real Boxing“ versiją iš „Vivid Games“ ir lankėmės Lenkiją, kaip žaidimų kūrėjų turtingą valstybę, atstovaujančiame stende.

Bendrai „Gamescom 2013“ parodoje savo darbus demonstravo daugiau nei 25 lenkų bendrovės, o šalį atstovaujančiame stende petys į petį su kūrėjais darbavosi ir atstovai iš Lenkijos Ekonomikos ministerijos.

Agresyvus pasirodymas milžiniškų investicijų reikalaujančioje parodoje kelią nuostabą? Neturėtų. Bendra Lenkijos žaidimų industrijos vertė šiai dienai yra vertinama 350–450 milijonų JAV dolerių, o žaidimų studijas galima rasti kiekviename Lenkijos didmiestyje nuo Varšuvos iki Vroclavo, Krokuvos ar Lodzės. Nepriklausomos žaidimų studijos kuriasi ir mažesniuose šalies miestuose, tokiuose kaip Katovica. Lenkijos universitetai reaguoja į pasaulines madas, tad šalyje rengiami specialistai domina ir užsienio kompanijas, savo biurus Lenkijoje įsteigė garsios pasaulinio mąsto bendrovės „Epic Games“ ir „Playdom“.

Pavadinimas

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais