Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Lietuva turės profesionalią el. sporto komandą?

Elektroninio sporto lygos (ESL) Lietuvos padalinio svetainėje paskelbtas „GG Pro“ turnyras „League of Legends“ kategorijoje ir atvira registracija į jį. Turnyro aprašyme nurodoma, kad jį laimėjusi komanda bus remiama turnyro organizatorių – GamingGear.eu.
Kompiuteriniai žaidimai
Kompiuteriniai žaidimai / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Panašu, kad Lietuvoje turėsime profesionalų komandą, kuri galėtų garsinti Lietuvą Europos turnyruose. Ar tai tiesa? Apie tai kalbame su GamingGear.eu vadybininku Pauliumi Jančausku.

– Kas yra GamingGear.eu?

GamingGear.eu projektas buvo sukurtas gana neseniai kaip elektroninė parduotuvė, skirta būtent el. sporto gerbėjams. Joje esančios prekės yra labai glaudžiai susietos su žaidimais ir žaidėjais – tai viskas, pradedant nuo specialių kilimėlių pelėms ir baigiant pagal užsakymą surenkamais, itin galingais asmeniniais kompiuteriais. Portale galima rasti ir žaidimams skirtų marškinėlių bei įsigyti „ESL Premium“ narystę.

– Koks ryšys tarp jūsų organizacijos ir ESL?

– Jeigu klausiate apie tai, ar tai vienos įmonės projektai, tuomet galiu drąsiai pasakyti – ne. Mūsų įmonė specializuojasi mažmeninėje prekyboje IT ir komunikacijos technologijomis, su pačiu el. sportu esame susiję tik tiek, kiek mus sieja GamingGear.eu.

– Kodėl GamingGear.eu sugalvojo remti kažkokią komandą?

– (šypsosi) Gal ne „kažkokią“, o „kažkurią“. Esmė tame, kad Lietuvoje el. sportas buvo pradėjęs merdėti ir buvo matomos tik labai mažos jo atsigavimo galimybės. Į Baltijos šalių regioną atėjus ESL el. sporto scena pradėjo atsigauti, žymiai padidėjo aktyvumas, žaidėjams buvo pasiūlyti turnyrai, kurie jiems nieko nekainuoja, nėra jokių įsipareigojimų ar startinių mokesčių, kurie vėliau nueina velnias žino kur... Atsiradus tokiems turnyrams, mes stebėjome el. sporto sceną, dalyvius ir sugalvojome, kad norėtume remti komandas.

– Tačiau turnyras paskelbtas tik „League of Legends“ disciplinoje. Kodėl?

– Greičiausiai todėl, kad „League of Legends“ šiuo metu yra populiariausias žaidimas pasaulyje. Be to, tai ne tik žaidimas, o tikras el. sportas, reikalaujantis itin tikslaus komandinio darbo, susikaupimo ir veiksmų koordinacijos. Kiekvienas komandos narys turi tiksliai žinoti savo vietą, atlikti savo užduotis tiksliai ir laiku.

Mano asmenine nuomone – tai netgi daug sunkiau nei krepšinis, kuriame bent trys itin gerai žaidžiantys žaidėjai gali „ištraukti“ komandą ir laimėti prieš kitą komandą. „League of Legends“ tai yra neįmanoma. Čia užtenka vieno žaidėjo klaidų ir visa komanda dažniausiai pralaimi.

– Negalime nepastebėti dar vieno dalyko – turnyras yra skirtas tik ESL nariams, turintiems „ESL Premium“ narystę. Gal tai – tiesiog dar vienas būdas padidinti pardavimus?

– Ir kas tada? Padidini pardavimus mėnesiui, gal dviems. Ir? Paskui iš viso nieko nebeparduodi? Ne, „ESL Premium“ narystė čia ne dėl to. Kai kalbėjome su ESL dėl turnyro organizavimo ir paskelbimo, buvo nuspręsta laikytis globalios ESL politikos – kad turnyrai, turintys gerą prizą ir skirti ne mėgėjams, o profesionalams, visuomet yra skirti tik „ESL Premium“ nariams. ESL nuomone, komandos, norinčios tapti profesionaliomis, turi parodyti savo siekį tokiomis tapti ir „ESL Premium“ narystė yra labai maža to dalis.

Nepamirškime ir to, kad ji skirta ne tik tam, kad papultumėte į vieną ar kitą turnyrą. Pati „ESL Premium“ narystė turi virš 60 kitų privalumų, kurių visų tikrai negalėčiau įvardinti.

– Sugrįžkime prie to, kodėl sugalvojote remti komandas?

– Na, to nepaslėpsi – patiriame ir išlaidų, ir naudos. Jeigu pastebėjote, GamingGear.eu parduotuvė veikia anglų kalba. Visu pirma, taip yra dėl to, kad mes orientuojamės ne tik į Baltijos šalis, tačiau į visą Europą. Tam, kad sėkmingai konkuruotume Europos IT rinkoje, mums reikia turėti du esminius dalykus – gerą kainą ir žinomumą. Kalbant apie kainas, pas mus prekės pigesnės, nei Vakarų Europos valstybėse. Na, o žinomumas... Jis yra įgaunamas dviem būdais: perkant reklamą arba tampant matomais. Mes renkamės rizikingesnį kelią – komandų rėmimą. Tai irgi galima laikyti savotišku reklamos pirkimu, tačiau šis kelias yra rizikingas vien todėl, kad komanda, kuri bus remiama, turi rodyti itin gerus rezultatus ne tik regioniniuose, tačiau ir tarptautiniuose turnyruose.

– Tačiau jūs pasirinkote tik Lietuvą. Kodėl to nedarote bet kurioje kitoje šalyje? Arba neskelbiate bent jau Baltijos šalių turnyro?

– Netgi žiūrint į tai, kad mes dirbame visoje Europoje – visgi esame lietuviai. Todėl ir turnyras skelbiamas būtent Lietuvoje bei lietuviams. Siekiame garsinti ne tik GamingGear.eu, tačiau ir Lietuvą.

– Bet jau turime „lietuvių“ komandą „League of Legends“ disciplinoje – „Curse“?

– Pradėkime nuo to, kad pats „Curse“ iš esmės nėra lietuviškas prekės ženklas. Kitas dalykas – pagal nacionalinių komandų taisykles, komandoje turi būti bent trys vienos šalies nariai, kad ji galėtų būti laikoma tą šalį atstovaujančia komanda. „Curse“ turi tik du lietuvius – „Angush“ ir „Extinkt“, todėl ji negali būti laikoma lietuviška. Galima čia panaudoti analogiją – „Barcelona“ irgi lietuviška komanda, nes ten žaidžia Šaras (juokiasi).

Daugiau informacijos apie „GG Pro“ turnyrą rasite čia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?