Lietuviai – pirmi feisbuke: jų kuriamą turinį peržiūrėjo trečdalis pasaulio

Pirmoji vieta socialiniame tinkle „Facebook“ ir 2,1 milijardo vaizdo įrašų peržiūrų. Tokiais lapkričio mėnesio pasiekimais gali didžiuotis internetinio lietuvių žurnalo „Bored Panda“ kanalas „Crafty Panda“, kurio didžioji dalis „Pasidaryk pats“ turinio yra kuriama Vilniuje. Ambicingas lietuvių projektas į „Facebook“ lyderio poziciją šovė aplenkęs tokius platformos milžinus kaip „LADbible“, „The Dodo“ ir „Tasty“, rašoma pranešime spaudai.
„Crafty Panda“ turinio kūrimo procesas
„Crafty Panda“ turinio kūrimo procesas / Bendrovės nuotr.

Apsukas padidino keturiskart

Įspūdingi, tačiau laukti rezultatai. Taip „Facebook“ lyderio poziciją bei milijardines vaizdo įrašų peržiūras vertina „Bored Panda“ direktorius ir įkūrėjas Tomas Banišauskas. Ne veltui jis priduria: kelias į šias aukštumas buvo strategiškas bei kryptingas, o nuosekliai vystyta populiarumo taktika – pasiteisino.

„Tarp daugiausiai peržiūrų sulaukiančių kanalų rikiavomės jau kurį laiką, buvome papuolę ir į ketvertuką. Tačiau supratę, koks turinys labiausiai domina „Facebook“ vartotojus, net keturis kartus padidinome sukuriamų ir publikuojamų vaizdo įrašų skaičių – nuo 2 iki 8 per dieną. Vis dėlto kiekybė – tik dalis sėkmės. Įvertinome šiandieninį kontekstą ir atliepėme auditorijos poreikius. Žmonės kaip niekada daug laiko praleidžia namuose, kokybiškas „Pasidaryk pats“ turinys tapo ypač aktualus, tad šios nišos užpildymas mums ir leido pasiekti viršūnę“, – apie pasirinktą strategiją kalba T.Banišauskas.

Anot jo, pasaulinės sėkmės sulaukusio turinio „Pasidaryk pats“ sklaida iš pradžių prasidėjo „Youtube“ platformoje. Įvertinusi augančias video turinio poreikio apimtis, „Bored Panda“ atskyrė savo video padalinį ir įkūrė „Bored Panda Studios“. Šiai, pradėjus plėsti „Crafty Panda“ turinį į kitus socialinius tinklus, didėjo ir kūrėjų komanda. Dar šių metų pradžioje projekto kūrime dalyvavo 60 žmonių komanda, o šiandien šis skaičius ūgtelėjo iki 250.

„Vaizdo įrašų kūrimui pasitelkiame autorius iš viso pasaulio, tačiau galime pasidžiaugti, jog didžiąją turinio dalį sukuria būtent lietuviai. Video įrašus filmuojame Vilniuje, čia turime dvi studijas ir baigiame įsirengti trečiąją. „Bored Panda Studios“ plotas – virš 3000 kv. m, su net 16 filmavimo aikštelių. Mūsų žiniomis, esame didžiausi Baltijos šalyse“, – pasakoja „Bored Panda“ vadovas.

Pasaulinės šlovės pradžia – koridoriuje

Ir nors lietuvių kuriamas turinys muša pasaulio rekordus, paklaustas, kokiose šalyse „Crafty Panda“ yra populiariausia, T.Banišauskas juokiasi, jog tikrai ne Lietuvoje. Labiausiai „Pasidaryk pats“ turiniu domisi JAV ir Indijos gyventojai, o lietuvių auditorija sudaro visai nedidelę dalį.

„Daug tautiečių nežino, jog Lietuva yra „Crafty Panda“ gimtinė. Įkūrę „Bored Panda“, iš pradžių rengėme pramoginio pobūdžio straipsnius. Startavęs kaip nedidelis projektas, vėliau jis pranoko lūkesčius: 2017-aisiais tapome skaitomiausiu kanalu „Facebook“, o dabar šį pasiekimą kartojame su video turiniu“, – dalinasi T.Banišauskas.

Prie 2017 m. įkurtos „Crafty Panda“ kūrybinės komandos plėtros tuomet prisijungė ir žinomas režisierius Tadas Vidmantas, o vadovauti ėmėsi Rokas Jurkevičius.

„Pradžioje mūsų komandą sudarė 3 žmonės. Pirmieji video įrašai buvo filmuojami koridoriuje, pačiais minimaliausiais resursais. Šiandien turime pustrečio šimto darbuotojų, iš kurių 90 proc. sudaro lietuviai, turinį kuriame profesionaliose studijose ir galime didžiuotis pasauline sėkme“, – sako pašnekovas.

Žiūrovus vilioja ne rezultatas, o procesas

Dabar „Crafty Panda“ galima rasti visose pagrindinėse socialinėse platformose – „Facebook“, „Instagram“, „Youtube“. Sudėjus bendrą jų sekėjų skaičių, kanalas pastarųjų turi beveik 27 mln. Tačiau tuo stebėtis nereikėtų – lietuviai kuria turinį, kuris yra itin populiarus.

„Mūsų kuriamą „Crafty Panda“ kanalo turinį sudaro įvairūs remonto projektų, medžio darbų, statybų, restauravimo vaizdo įrašai. Tačiau svarbu paminėti, jog žiūrovas šį turinį renkasi ne dėl galutinio rezultato, o dėl proceso – įtraukiantis, įdomus, kartais net užburiantis turinys suburia įspūdingą auditoriją“, – sako T.Banišauskas.

Bendrovės nuotr./Tomas Banišauskas
Bendrovės nuotr./Tomas Banišauskas

Visgi, pašnekovo teigimu, kitų metų tikslas – viršūnėje atsidurti ne vienam, bet keliems kanalams. Tad buriamos naujos kūrėjų komandos ir planuojami ambicingi projektai.

„Mūsų pasiekimas parodo, jog galime konkuruoti su profesionaliausiais užsienio kūrėjais ir juos netgi pranokti. Esame kupina potencialo šalis, išsiskirianti savo darbštumu, kūrybingumu, ambicijomis, o nedrįstantiems priminsiu, jog sėkmingiausi pasaulio verslai buvo pradėti kurti garažuose, rūsiuose ar net koridoriuose“, – reziumuoja T.Banišauskas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų