Lietuvos lazerininkai į užsienį eksportuoja beveik viską, ką sukuria, o šalies rinkai lieka mažiau nei 10 procentų produkcijos. Praėjusių metų rezultatus mokslininkai dar skaičiuoja, bet sako, kad augimas keletą metų panašus – kasmet apie 15 procentų.
Dabar lietuviai daugiausiai dirba su Europos šalimis, tačiau, pasak jų, norint būti rimtais pasaulinės rinkos žaidėjais, reikia būti pastebėtiems Azijoje.
„Didelė lazerinė rinka ir lazeriniai segmentai yra Indijoje ir Kinijoje. Dedame dideles pastangas būti ten matomiems. Mūsų produktai daugiausia parduodami mokslininkams, bet stengiamės eiti ir į pramonę. Tačiau ji kelia tam tikrus reikalavimus, kurie kol kas gana sunkūs“, – optimistiškai kalbėjo UAB „Optolita“ direktorius Dainius Tumosa.
Pasak mokslininkų, uždariausia rinka kol kas išlieka medicina – patekti į ją, esą sunku bus dar gerą dešimtmetį. Tiesa grožio ir estetikos srityje perspektyviau, nes lazeriai naudojami pavyzdžiui šalinti tatuiruotėms.
Dar viena lietuvius dominanti sritis – gynyba. Gynybos lazerinę produkciją perka Didžioji Britanija, Prancūzija, Norvegija, Šveicarija, Jungtinės Amerikos Valstijos.
„Anksčiau klientams siūlėme tik produktų komponentus, o dabar jau siūlome galutinį produktą – visą sistemą, kurių vartotojas ją gali iš karto naudoti tiesiogiai. Saugumo ir gynybos pramonei skirtos sistemos turėjo didelį pasisekimą ir mes per nepilnus metus sugebėjome sugeneruoti apie trečdalį visų pardavimų būtent iš to sektoriaus“, – sėkme džiaugėsi „Brolis Semiconductors“ bendraturtis, mokslininkas Augustinas Vizbaras.
Sukūrę plačiai derinamo bangos ilgio lazerio technologijas, šie lietuviai nominuoti tarp geriausių pasaulio inovatyvių produktų kūrėjų prestižiniuose pasaulio pramonės apdovanojimuose.
Perspektyviausia, pasak lietuvių lazerininkų, dabar yra ir ateityje išliks sensorikos kryptis, nes visose išmaniosiose technologijose naudojamos lazerinės technologijos, į jas dabar investuoja didžiausi rinkos žaidėjai – „Google“, „Apple“, „Microsoft“.