Ekonomistas atskleidė, kokių šalių gyventojai ir kodėl domisi „Parkiu“
labiausiai ir patikino, kad įrenginio paklausa, pranokusi visus įmanomus lūkesčius, net dešimt kartų viršijo pasiūlą. B. Rauba taip pat papasakojo, ką turėdamas iki šiandienos sukauptas žinias, būtų daręs kitaip.
Įsukti verslo nesitikėjo
Anksčiau žiniasklaidai ne kartą kalbėjęs, kad „Parkio“ negalima vadinti verslu, šiandien B.Rauba sako, kad gimus kūdikiui tiksliai suplanuoti jo gyvenimo kelio neįmanoma. Anot pašnekovo, taip pat nutiko ir su jo rinkai pristatytu išradimu. Iš pradžių nebuvo aišku, ar vartotojai norės jį įsigyti, ar rinkoje atsiras ženklų apie tokio įrenginio poreikį.
„Tai buvo kūrinys. Negalėjome žinoti, ar jis rinkoje prigis. Šiandien aišku: poreikis yra. Deriname įvairius klausimus dėl serijinės jo gamybos su gamintojais. Vyksta derybos. Jeigu apie tai kalbėtume po mėnesio, galėčiau daugiau papasakoti apie rezultatus. Šiandien kol kas apie juos kalbėti anksti, nes tai tarpinis periodas, kai viskas tik dėliojama“, – pasakojo B.Rauba.
„Parkį“ palygino su muzikos grupės koncertu
Paklaustas, ar susidomėjimas jo išradimu toliau auga, ar priešingai – slūgsta, B. Rauba įrenginio viešinimo kampaniją prilygino triukšmingos muzikos grupės koncertui, kuriame apsilankę žmonės nebūtinai klauso tos pačios muzikos ir būdami namuose.
„Kai dalyvavome „Kickstarter“, įvyko šou, kurio metu rinka sukruto. Dabar vyksta domėjimasis be šou elementų. Derimės su distributoriais, kurie nori daryti verslą iš mūsų gaminio. Kai pasiūlėme rinkai produktą, nežinojome, kas ir kokioje šalyje mums atstovaus. Iš pradžių paprasti vartotojai pirko „Parkį“ sau į butą, balkoną ar garažą. Dabar mes orientuojamės į tuos, kurie darys verslą. Ažiotažo jau nebėra, tiesiog vyksta ramus nuolatinis darbas. Užbaigėme „Kickstarter“ projektą, išsiuntėme rėmėjams gaminius, kuriuos jie užsisakė“, – pasakoja pašnekovas.
Iš 300 parduotų „Parkių“ Lietuvoje liko penki. Šie pardavimų rezultatai jo nenustebino – ne visi lietuviai gali jį įpirkti.
Didžiausias susidomėjimas – iš už Atlanto
B.Rauba tikina pirkėjų statistikos nevedantis, tačiau apibendrintai galėtų teigti, jog daugiausiai dėmesio jo išradimui rodė kanadiečiai, amerikiečiai, australai ir vokiečiai.
„Domėjimasis po viso apogėjaus, be abejo, atslūgo ir tai yra visiškai normalu. Šou negali tęstis iki begalybės. Pastebime, kad daug kas dar ir nežino „Parkio“. Turėjome svečią iš Norvegijos, jis sakė, kad ten apie „Parkį“ niekas nežino. Ne anglakalbių šalių informacija apie „Parkio“ kampaniją nepasiekė“, – pasakojo jis.
Kiniškų kopijų nesibaimina
Daugelis populiarių ir sėkmės sulaukusių išradimų greitai sulaukia „pasisekimo“ ir Kinijos fabrikuose. B. Rauba sako nesibaiminantis tokios konkurencijos. „Jei būtų atsiradę analogų, kas nors jau būtų pranešęs. Patys kol kas nepastebėjome. Yra skambus posakis: „Keisk, ką gali keisti ir neeikvok energijos tam, ko negali pakeisti“. Jeigu kažkas kopijuos, tegul kopijuoja. Abejingi tam galbūt ir nebūsime... Bet mes tiesiog nemanome, kad būtų įmanoma to išvengti“, – kalbėjo pašnekovas.
Ką darytų kitaip?
Ar turėdami iki šiandienos sukauptą patirtį jo kūrėjai būtų darę ką nors kitaip? „Jeigu dabar atsuktume laiką atgal, būtume prisigaminę mažiausiai 1000 vienetų ir visus juos pardavę. Mes turėjome tik 300 ir visi jie buvo išgraibstyti. Nesitikėjome, kad kils toks ažiotažas. Paklausa apie 10 kartų viršijo pasiūlą. Iki Naujų metų pardavėme viską, ką buvome pagaminę. Net tuos, kurie buvo sumontuoti mano namų balkone, padėvėti, pardavėme nes labai prašė. Ir dar yra apie 70 laukiančių pirkėjų“, – pasakoja B. Rauba.
Įžvelgia beribes galimybes
B.Rauba sau ir kolegai V.Radvilai linki neužmigti ant laurų, nors kol vyksta derybos dėl serijinės gamybos, neslėpė miegantis trumpai. Pašnekovas sako, kad „Parkis“ – neribotas galimybes tobulėti turintis išradimas. Kūrėjai jį gamino kaip buities įrengimą, tačiau šiandien sulaukia prašymų jį adaptuoti ir geležinkelių transportui, kad būtų galima naudoti vagonuose, ir naudojimui viešose erdvėse – su užraktais.
„Jeigu daiktas patogus, jis aplimpa įvairiais priedais, yra tobulinamas. „Parkio“ funkcija – padėti dviratį pakelti vertikaliai. Šiuo metu užraktų nėra, viešoms erdvėms kol kas jis netinkamas. Manau, kad tobulėjimui ribų nėra. Galbūt atsiras, kas mus nukopijuos ir pagamins ką nors geriau“, – svarsto pasaulį paprastu, bet netikėtu išradimu nustebinęs lietuvis.