Pasak prekybos tinklo generalinio direktoriaus Vaido Lukoševičiaus, tai atsakas į vis didėjantį susirūpinimą dėl per daug intensyvios žvejybos ir prastėjančios jūrų bei vandenynų būklės, o tuo pačiu – dar viena alternatyva veganams, vegetarams bei visavalgiams, kurie nori paįvairinti savo mitybą.
Tokios žuvies gamybos procese išsiskiria net 75 proc. mažiau anglies dioksido, reikia 95 proc. mažiau gėlo vandens, tačiau produkte vis tiek gausu baltymų ir omega-3 riebalų rūgščių.
Jau parduotuvių lentynose
„Pastebime, kad daugėja pirkėjų, kurie, užsukę į prekybos centrą, ieško įvairių alternatyvų ar naujų skonių. Jie mielai priima ne tik naujoves, bet ir vis dažniau renkasi augalinės kilmės produktus – tai rodo metai iš metų augantys šios kategorijos pardavimai“, – sako V.Lukoševičius.
Austrijos mokslininkų ir augalinio maisto mėgėjų sugalvota augalinės žuvies alternatyva Baltijos šalyse parduodama jau nuo vasario, o Lietuvos prekybos centrų lentynose iš viso galima rasi keturis augalinės kilmės žuvų mėsos produktus – dvi alternatyvas lašišai ir du tuno bei lašišos paštetus.
„Nors žmonės žuvies alternatyvas lentynose matė ir anksčiau, būtent 3D spausdinimas daro produktą kitokį, todėl norėjome jį išbandyti. Tai, apie ką prieš kelerius metus kalbėjome ar tik galėjome įsivaizduoti – jau parduotuvių lentynose“, – pasakoja prekybos tinklo generalinis direktorius.