Nauja „Human Fall Flat“ kūrėjų studija ir lietuviško „Diablo“ gimimas?
Nors vasarą žaidimų industrijoje įprasta ilsėtis, Lietuvoje juntamas darbymetis. Žaidimų kūrėjų užkulisiuose pasklido naujienų apie naujas studijas. Visų pirma tapo žinoma, kad globalaus superhito „Human Fall Flat“ kūrėjas, prieš kurį laiką žaidimo kūrimo darbus perkraustęs į Tenerifę, ketina steigti naują studiją Vilniuje. Šiuo metu vykdomas komandos atrankos procesas, o daugiau naujienų apie įvykį tikimės išgirsti rugsėjį.
Kitas patvirtinimo sulaukęs gandas siejamas su pirmuoju lietuviškuoju „Diablo“. Industrijoje jau kurį laiką sklido gandai, kad buriama nauja, patyrusių kūrėjų komanda su siekiu sukurti plačiai auditorijai prieinamą „Action/RPG“ žanrų žaidimą. Naujoji studija pasivadino „Golem House“ ir šiuo metu yra parengiamųjų darbų bei trūkstamų talentų paieškos stadijoje. Kol kas kūrėjai nėra linkę atskleisti labai daug detalių. Žinoma tai, kad prie naujojo žaidimo dizaino darbuojasi solidžią patirtį sukaupęs buvęs „Nordcurrent“ studijos dizaineris.
Paprašyti apibūdinti žaidimą, kūrėjai kol kas linkę atskleisti, kad siekia sukurti dinamišką ARPG žanro žaidimą, kuris virstu smagiu laiko praleidimu patyrusiems žanro fanamas, bet ir būtų įkandamas pradedantiesiems. Paprastai, prasprūdus žiniai apie tokius žaidimus, nusiteikiame ilgam laukimui, tačiau „Golem House“ tikisi, kad jų žaidimą galėsim išmėginti jau po metų, 2021-ųjų viduryje.
Lietuviškų žaidimų naujienos
Kalbant apie Lietuvoje sukurtų projektų atnaujinimus, visų pirma mintys skrieja prie jūros. Klaipėdoje besidarbuojantis Arvydas Žemaitis liepą vystė net du projektus. Visų pirma verta paminėti, kad komiškas ir cepelinais kvepiantis „Shoppe Keep 2“ sulaukė solidaus atnaujinimo.
Pusės milijono fanų auditoriją turintis žaidimas nebuvo atnaujintas nuo 2019-ųjų lapkričio. Kūrėjas Arvydas Žemaitis pasakoja, kad šiame atnaujinime išpildyti žaidėjų pageidavimai, kurių sąrašas buvo renkamas per visą laiką nuo paskutinės pataisos. Užsilikusias klaideles bei pluoštą pageidavimų patenkinusi pataisa buvo šiltai sutikta žaidėjų komentaruose.
Kitas toje pat studijoje vystomas projektas „Craftlands Workshoppe“ strimgalviais artėja prie starto „Steam Early Access“ programoje. Pasak kūrėjo, ankstyvojo starto galime tikėtis rugpjūčio gale, o finaliniam žaidimo išleidimui dar gali prireikti metų ar pusantrų.
Iš Kaune ir Vilniuje įsikūrusios „SneakyBox“ studijos atskrido žinia, kad arti milijono žaidėjų turintis Borisas ruošiasi slaviškos kultūros plėtrai „Nintendo Switch“ konsolėje. Rytietiško gyvenimo būdo gerbėjams tikriausiai sunkiai priimtina (na, nebent su didele saviironijos tolerancija) „gopnikų“ kasdienybės parodija „Life of Boris: Super Slav“ („Android“, „iOS“) išmaniesiems buvo išleista prieš trejetą metų, o dabar ruošiasi didesnių ekranų šturmui. Majonezu, dešrom ir pritūpimais turtingas žaidimas buvo kurtas bendradarbiaujant su ypač populiaraus „Youtube“ kanalo „Life of Boris“ kūrėju Slav King.
Kiek banguotą pradžią turėjęs lietuviškas projektas „Garbage“ liepos mėnesį pabandė perkrauti savo „Kickstarter“ kampaniją. Žaidimui apie benamių gyvenimo godas bei aršias kovas dėl teritorijos siekiama surinkti kiek daugiau nei 2500 JAV dolerių. Atnaujinus žaidimo puslapį, patobulinus vizualus bei aprašus, jau galima matyti pirmuosius sėkmės ženklus, mat žaidimas jau surinko pusę prašomos sumos. Jei norite apsilankyti taromate ir iš gautų pajamų prisidėti prieš projekto vystymo, šiam kilniam tikslui turite dar mėnesį.
Žaidėjų dėmesio bei paramos tikisi ir kitas liepą pasirodęs, mielas ir kiauliškas kortų žaidimas „Card Hog“. Šis Aurimo Garuolio sukurtas žaidimas savyje apjungia du neįtikėtinus žanrus „Dungeon Crawl“ ir kolekcines kortas. Rezultatas gavosi tikrai įtraukiantis ir nuotaikingas, žaidimas sulaukia iš esmės teigiamo žaidėjų vertinimo. Nepaisant to, socialiniame tinkle „Twitter“ kūrėjas pripažino, kad finansiškai startas nepasiteisino. Pastelinis, bet kovingas „Card Hog“ kainuoja it kavos puodelis, bet tonizuoja kur kas geriau.
Lietuviai su žaidimais darbuojasi ne tik Lietuvoje. Anglijoje įsikūrusi „Playground games“ nejuokais sudrebino internetą anonsuodama naują kultinės „Fable“ serijos žaidimą. Iki šiol ši studija buvo žinoma kaip „Forza Horizon“ serijos kūrėja, kuri 2018-aisiais tapo „Xbox Game Studios“ dalimi. Lietuvai šis anonsas aktualus tuo, kad šioje studijoje besidarbuojantis lietuvis Kęstutis Rinkevičius buvo paskirtas pagrindiniu meniniu vadovu žaidimo personažams.
Galiausiai norisi paminėti ir šiltai pasveikinti lietuviškų stalo žaidimų kūrėją Urtį Šulinską, kurio žaidimas „Speedy Roll“ pelno prestižinį „Kinderspiel des Jahres“ (metų žaidimas vaikams) apdovanojimą.
Liepos mėnesio žaidimas, kurį privalote išmėginti
Vertinant liepos mėnesį išleistus lietuviškus žaidimus, atskirai norisi paminėti naują talentingo žaidimų dizainerio Dmitrijaus Babičiaus projektą. „The Final Riddle“ („Android“, „iOS“), kaip ir buvo galima tikėtis, yra minimalistinis galvosūkių žaidimas visiems ir kiekvienam. Šis vizualiai ypač paprastas žaidimas, Lietuvos žaidimų kūrėjų asociacijos socialiniuose tinkluose buvo apibūdintas kaip ekspansyvus minimalizmas, ir aš vargu ar apibūdinsiu jį taikliau. Bet paaiškinti, kur vyksta ta ekspansija, galiu.
„The Final Ridle“ esmė – galvosūkių sprendimas. Ekrane pateikiama mįslė sudaryta iš žaidimo lauko ir kelių jame padrikai išmėtytų kubelių. Baltą kubelį valdome braukdami pirštu per ekraną, o juodi kubeliai gali būti nebent tik pastumti baltuoju. Virš žaidimo lauko pateikiama užuomina, kas jame turi būti pavaizduota, o žaidėjo tikslas – sustumdyti kubelius taip, kad vaizdas ekrane atitiktų užuominą. Pagrindinis žaidėjo tikslas įveikti visus žaidimo lygius panaudojant kuo mažiau papildomų užuominų. Ši žaidimo mechanika nesikeičia viso žaidimo metu, tad reali ekspansija vyksta žaidėjo smegenyse. Ekrane matote žmogeliuką ir užuominą „Highlander“, tad gausite prisiminti kultinę TV serialų klasiką, tačiau jau kitame lygyje reikės galvoti apie geometriją ar šachmatus, dar kitame pažaisti su žaidimo nustatymais, dar kitame tiesiog įveikti labirintą, užuot jį sprendus.
Žaidimo poveikis žaidėjui yra tiesiog fenomenalus: dinamiška užuominų, temų ir sprendinių kaita skraidina smegenis ir atmintį siūlydama absurdiškiausius sprendimo variantus, o norint įveikti žaidimą be papildomų užuominų teks pripažinti, kad jis velnioniškai sunkus. Ir todėl ypač malonus žaisti. Įjungi žaidimą, išsprendi porą mįslių, o užstrigęs trečiojoje nusprendi viską mesti, nes tai – protingiausias būdas žaisti.
Kažkur pasąmonėje užsilikusi mįslė spręsis automatiškai, tad po dienelės kitos nauji sprendimai tiesiog šaus į galvą ir primins apie tai, kad jūs vis dar neįveikėte žaidimo, kuris įveikiamas tik vieną kartą. Paprastas kaip du skatikai, bet ypač įtraukiantis mįslių žaidimas išleistas „Android“ ir „iOS“ išmaniesiems, o aš nuoširdžiai rekomenduoju jį išbandyti!