Jei bandote sumažinti impulsyvias išlaidas, vertėtų atsisakyti kavos. Pietų Floridos universiteto (USF) atlikto tarptautinio tyrimo duomenimis, kofeinas turi įtakos tam, ką perkate ir kiek išleidžiate apsipirkdami.
Tyrėjų grupė atliko tris eksperimentus mažmeninės prekybos parduotuvėse – šioje pramonės šakoje vis dažniau šalia įėjimų įrengiamos kavinės. Jų tyrimo, kuris buvo paskelbtas žurnale „Journal of Marketing“, duomenimis, pirkėjai, kurie prieš apsipirkdami parduotuvėse išgėrė nemokamą puodelį kavos su kofeinu, išleido 50 proc. daugiau pinigų ir įsigijo apie 30 proc. daugiau prekių nei tie, kurie gėrė kavą be kofeino arba vandenį.
„Kofeinas, kaip stiprus stimuliatorius, smegenyse išskiria dopaminą, kuris sužadina protą ir kūną. Dėl to padidėja energinė būsena, o tai savo ruožtu didina impulsyvumą ir mažina savikontrolę“, – sakė pagrindinis autorius Dipayanas Biswasas. „Dėl to kofeino vartojimas lemia impulsyvų apsipirkimą, t. y. didesnį perkamų prekių skaičių ir didesnes išlaidas.“
Eksperimentams atlikti prie buities prekių parduotuvės ir mažmeninės prekybos tinklo parduotuvės Prancūzijoje bei universalinės parduotuvės Ispanijoje durų buvo pastatytas espresso kavos aparatas. Daugiau kaip 300 lankytojų atvykę gavo nemokamą puodelį. Maždaug pusei iš jų buvo duodama kava, kurioje buvo maždaug 100 mg kofeino, o kitiems lankytojams – kava be kofeino arba vanduo, rašo„SciTechDaily“.
Išeidami iš parduotuvių lankytojai tyrėjams atidavė kvitus. Tyrėjų grupės teigimu, kavą geriantys žmonės išleido daugiau pinigų ir įsigijo kur kas daugiau prekių nei tie, kurie gėrė kavą be kofeino ar vandenį.
Tyrėjai nustatė, kad kofeinas taip pat turėjo įtakos tam, kokias prekes jie pirko. Tie, kurie gėrė kavą su kofeinu, pirko daugiau ne pirmo būtinumo prekių nei kiti pirkėjai (pavyzdžiui, kvapiųjų žvakių ir kvepalų).
„Nors saikingas kofeino vartojimas gali turėti teigiamą poveikį sveikatai, apsipirkinėjant gali kilti nenumatytų pasekmių“, – sakė mokslininkai.