Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Mankšta smegenims tropinėje saloje, arba Žaidimo „Call of the Sea“ apžvalga

Klasikinio tipo galvosūkiais paremtų nuotykių žaidimų žanras šiais laikais yra kiek primirštas ir gyvuoja dažniausiai mažų nepriklausomų studijų dėka. Ne išimtis ir debiutinis ispanų kompanijos „Out of the Blue“ žaidimas – „Call of the Sea“. Daugeliu aspektų jis yra labai senamadiškas, tačiau kartu ir kruopščiai pritaikytas šiuolaikinei žaidėjų auditorijai. Bet ar tai veikia ir kokiam gi žaidėjui toks žaidimas tiks bei patiks labiausiai?
Oras saloje puikus, bet tik kol kas
Oras saloje puikus, bet tik kol kas / K.Pečiulevičiaus iliustr.

Veiksmas šį kartą vyksta gana retai žaidimuose plėtojamame ketvirtajame dešimtmetyje ir valdysime čia taip pat kiek neeilinį personažą – jauną merginą Norą Everheart. Jai nuotykiai tolimuose kraštuose ar pavojingos kelionės yra visiškai neįprastas užsiėmimas. Visgi kai ramiajame vandenyne vykusioje ekspedicijoje paslaptingai dingsta jos vyras, Nora leidžiasi į kelionę jo ieškoti. Paieškos ją atveda į negyvenamą, pavadinimo neturinčią tropinę salą, kur ir vyks visas žaidimo veiksmas.

K.Pečiulevičiaus iliustr./Net pelkės šioje saloje atrodo patraukliai
K.Pečiulevičiaus iliustr./Net pelkės šioje saloje atrodo patraukliai

Saloje išsilaipiname vieni ir todėl vienumoje praleisime visą žaidimą, tačiau mūsų laimei Nora labai mėgsta kalbėtis pati su savimi. Todėl nuolat klausysime išraiškingai pasakojamų jos minčių ar pastebėjimų. Taip pat smagu, kad Norą įgarsino aktorė Cissy Jones, kurios balsą nuotykių žanro gerbėjai galėjo išgirsti bei įvertinti tokiuose žaidimuose kaip „Life is Strange“, „Firewatch“, „Darksiders 3“, „Half-Life: Alyx“ ir daugelyje kitų.

K.Pečiulevičiaus iliustr./Žaidimo vaizdo intarpai bus animuotų iliustracijų pavidalo
K.Pečiulevičiaus iliustr./Žaidimo vaizdo intarpai bus animuotų iliustracijų pavidalo

Žaidime „Call of the Sea“ aktorė puikiai įsisavina aukštuomenės damai būdingą britišką akcentą ir vidinius Noros monologus perteikia nuotaikingai, su savitu teatrališkumu, būdingu ankstyviems garsiniams filmams.

K.Pečiulevičiaus iliustr./Dramatiškiausias magnetofonas pasaulyje
K.Pečiulevičiaus iliustr./Dramatiškiausias magnetofonas pasaulyje

Nors Nora ir bus vienintelis tiesiogiai sutinkamas personažas žaidime, tačiau vaikščiodami po įspūdingo grožio salą mes greitai atrasime ekspedicijos dalyvių paliktus garso įrašus, kuriuose išgirsime ir daugiau balsų. Taip pat atrasime laiškus nuo dingusio Noros vyro, kurį čia vaidina kitas žaidimuose dažnai girdimas aktorius Yuri Lowenthal. Daugelis jį žinos kaip Peterį Parkerį iš naujausių „Žmogaus-voro“ žaidimų.

Ne paslaptis, kad žaidimo siužetas yra stipriai paremtas klasikinių siaubo istorijų autoriaus Hovardo Lovecrafto kūryba ir šios sąsajos nebus apribotos vien pažįstamais vardais ar pavadinimais, kuriuos žaidime dažnai pastebėsime.

K.Pečiulevičiaus iliustr./Viena iš žaidime sutinkamų pramogų – išsiaiškinti, kaip veikia sudėtingi mokslinės paskirties mechanizmai
K.Pečiulevičiaus iliustr./Viena iš žaidime sutinkamų pramogų – išsiaiškinti, kaip veikia sudėtingi mokslinės paskirties mechanizmai

Žaidimas gana sumaniai iš H.P.Lovecrafto pasiskolina įdomiausias idėjas ir pagrindžia jomis savo siužeto esmę, tuo pačiu elegantiškai prisiliesdamas prie temų, kurios atrodo kaip priešprieša tam garsiajam latentiniam rasizmui, kuris, kaip žinia, juntamas jo kūriniuose. Kitaip tariant, pats H.P.Lovecraftas galbūt ir parašytų tokią ar labai panašią istoriją, tačiau jo asmeninis požiūris į šiuos įvykius būtų visiškai priešingas.

K.Pečiulevičiaus iliustr./Kūrėjai akivaizdžiai vengė pernelyg klišinių galvosūkių, tačiau vienas kitas į žaidimą pateko
K.Pečiulevičiaus iliustr./Kūrėjai akivaizdžiai vengė pernelyg klišinių galvosūkių, tačiau vienas kitas į žaidimą pateko

Taigi, siužetą mes pamažu atskleisime tyrinėdami ekspedicijos dalyvių apleistas stovyklavietes, atrasdami jų paliktus užrašus, nuotraukas ar piešinius ir taip susidarydami bendrą vaizdą apie nutikusius įvykius. Deja, nors žaidime bandoma pateikti gan dramatišką pasakojimą, detalių apie šiuos personažus mes neatrasime tiek daug, kad galėtume pakankamai su jais susipažinti ar susidaryti apie juos tvirtą nuomonę, todėl ir jų likimai kažkokių stiprių emocijų mums nesukels. Kita vertus, tai padeda sukurti bent jau šiokį tokį foną pagrindiniam žaidimo aspektui – galvosūkiams.

K.Pečiulevičiaus iliustr./Neapleidžia jausmas, kad buvo galima sugalvoti ir kokį praktiškesnį būdą valdyti tilto pakėlimo mechanizmą
K.Pečiulevičiaus iliustr./Neapleidžia jausmas, kad buvo galima sugalvoti ir kokį praktiškesnį būdą valdyti tilto pakėlimo mechanizmą

Kiekviename žaidimo lygyje bus vienas didelis, centrinis galvosūkis, dažniausiai glaudžiai susietas su aplinka, kurioje jį atrasime. Šiuo aspektu žaidimas primena klasikinę brolių Millerių žaidimų seriją „Myst“, pasiekusią savo populiarumo piką 90-aisiais, o dabar jau kiek primirštą. Norėdami išspręsti šiuos pagrindinius galvosūkius, neretai turėsime įveikti ir keletą mažesnių užduočių, pavyzdžiui, sugalvoti, kaip įjungti elektrą ar išsiaiškinti, kaip veikia vienas ar kitas mechanizmas bei surinkti aplinkoje išslapstytą mums padėsiančią informaciją. Visa ši aktuali informacija suguls į užrašų knygą, kurioje galėsime viską patogiai peržiūrėti ir taip atrasti sprendimą.

Galvosūkiai žaidime bus paremti išskirtinai mąstymo užduotimis, simbolių šifravimu ar loginių sekų atradimu, todėl turint visą reikiamą informaciją prieš akis, išspręsti juos sunku tikrai nebus. Taip pat labai padeda ir tai, kad suradus kokį nors galvosūkio sprendimui reikalingą daiktą, prireikus jis bus parenkamas automatiškai, todėl neteks gaišti laiko naršant inventorių ar susidurti su sena tokio tipo žaidimų problema, kai užstrigę ir nerasdami sprendimo tiesiog bandome bet ką kombinuoti su bet kuo tikėdamiesi pataikyti teisingai. Čia mes tvirtai žinosime, kada jau radome viską, o kada reikia dar panaršyti aplinką atidžiau. Iš viso žaidime yra 6 atskiri lygiai, tačiau galvosūkių sudėtingumas, nepaisant keleto įvadinių užduočių, išlieka daugmaž vientisas viso žaidimo metu.

K.Pečiulevičiaus iliustr./Neišvairavo. Matyt, slidus kelias
K.Pečiulevičiaus iliustr./Neišvairavo. Matyt, slidus kelias

Kita vertus, lygių vizualinis apipavidalinimas skiriasi iš esmės ir yra stebėtinai įvairus. Nors veiksmas vyksta vienoje saloje, skirtingas lygių paros laikas ar oro sąlygos labai padės išvengti monotonijos. Žiūrint bendrai, nepaisant riboto biudžeto ir mažo prie jo dirbusių žmonių rato, žaidimas turi išties patrauklų apipavidalinimą, tačiau net ir žaidžiant asmeniniu kompiuteriu, pačiais aukščiausiais grafikos kokybės nustatymais, neatrodo taip gerai, kaip žadėjo jo reklaminė medžiaga.

K.Pečiulevičiaus iliustr./Tai nėra toks vaizdas, kurį malonu pamatyti įstrigus negyvenamoje saloje
K.Pečiulevičiaus iliustr./Tai nėra toks vaizdas, kurį malonu pamatyti įstrigus negyvenamoje saloje

Apibendrinant, „Call of the Sea“ galima pereiti ir pamatyti viską, ką jis turi pasiūlyti per 6-7 valandas. Taigi, žaidimas puikiai tiks tiems, kas neturi laiko pasinerti į didelį dešimtis valandų trunkantį RPG kaip „Cyberpunk 2077“ ar motyvacijos įsisavinti sudėtingą veiksmo žaidimą kaip „Demon`s Souls“.

K.Pečiulevičiaus iliustr./Žaidimo gamtos vaizdams grožiu nenusileidžia ir detalūs interjerai
K.Pečiulevičiaus iliustr./Žaidimo gamtos vaizdams grožiu nenusileidžia ir detalūs interjerai

„Call of the Sea“ yra lengvas, greitas ir trumpas žaidimas, tačiau pasiūlo visą puokštę pakankamai kokybiškų galvosūkių ir patenkinamą, kiek senamadišką, tačiau pilną istoriją su intriguojančia pradžia ir į visus siužete iškeltus klausimus atsakančia pabaiga. Kartais tai yra viskas, ko reikia, o ir nedidelė žaidimo kaina adekvačiai atitinka jo turinį.

Žaidimas „Call of the Sea“ buvo išleistas 2020 metų gruodžio 8 d. Žaidimas buvo testuojamas žaidžiant vidutinio galingumo asmeniniu kompiuteriu, bet taip pat yra išleistas konsolėms „Xbox One“ bei „Xbox Series X“. Besinaudojantiems „Microsoft“ paslauga „Game Pass“, šis žaidimas šiuo metu yra siūlomas išbandyti nemokamai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų