Ką tik dienos šviesą išvydęs „Marvel’s Spider–Man: Miles Morales“ bus išleistas tiek „PlayStation 4“, tiek „PlayStation 5“ konsolėms ir tai jau antrasis „Insomniac“ darbas Žmogaus Voro visatoje. Pirmasis, pasirodęs 2018-ais, buvo tobulas. Na, o antrasis greičiau jau yra duoklė tos tobulybės išsiilgusiems. Žaidime valdome labai panašų veikėją, klajojame tame pačiame, bet kiek sniegu puoštame mieste, turime (beveik) visus tuos pačius triukus, tad realūs skirtumai pastebimi tik siužete.
Tai iš esmės naujas, bet visų Žmogaus Voro kanonų paisantis pasakojimas ir, mano galva, to pakanka. Versdami naujos komiksų knygelės puslapius, ar stebėdami naujo filmo pradžią, mes tikimės, kad jis vyks Niujorke, kad pagrindinis veikėjas bus žmogus voras, kad jis laidys subtilius, bet infantilius juokelius ir bus socialiai atsakingas, draugiškas kaimynas. „Marvel’s Spider–Man: Miles Morales“ turi visas aukščiau minėtas savybes ir nors žaidimas yra 2 kartus pigesnis (nei standartiniai žaidimai) ir 3 kartus trumpesnis (nei pirmtakas), man būtų sunku teigti, kad kažko jame trūko.
Yra geri mokslininkai ir jų kova už mokslo naudą visiems. Yra blogi mokslininkai, kurie iš esmės kovoja dėl mokslo generuojamų pelno maržų. Yra kova tarp šių požiūrių. Yra romantinė linija. Yra linija su visuomenės atstumtaisiais. Yra šeimyninė drama, o tiksliau net kelios dramos ir yra gausybė doro, atsakingo elgesio pavyzdžių. Yra viskas, kas sukūrė originalųjį Žmogų Vorą, viskas, ko iš jo tikimės ir laukiame. Nėra tik naujovių, kurias galėtume sieti su naująja konsolių karta.
Na, ne tai kad visai nėra – tiesiog tos naujovės labiau mielos nei įspūdingos. Taip, žaismas tapo sklandesniu, kūrėjai net išmokė Milesą keleto naujų triukų. Atrodė, kad karstymasis ir siūbavimas tarp Niujorko dangoraižių ir taip buvo tobulas bei dinamiškas, bet „Insomniac“ sugebėjo padaryti dar geriau. Pora naujų funkcijų, pora naujų kombinacijų ir nuo Harlemo iki Kinų miestelio nusigausite vos per kelias minutes. Milesas juda greičiau ir tiksliau, o ore išbūna ilgiau, tad navigacija tapo ypač patogi, smarkiai paaugo ir judėjimo greitis. Visai tikėtina, kad šiuos pokyčius iš dalies, įkvėpė PS5 galia, galinti šiam pusiau senos kartos žaidimui pasiūlyti ne tik įspūdingus specialiuosius efektus, bet ir stabilų kadrų kaitos greitį. Malonu, bet nėra kažkokia naujovė.
Tą patį galiu pasakyti ir apie žaidimo įkrovimo laikus. Jų nebeliko. Jie nesutrumpėjo, nebuvo protingiau įgyvendinti ar užmaskuoti – jų tiesiog nebeliko. Pažiūrėję įvadinę kūrėjų vinjetę, spaudžiate X ir žaidžiate. Tai, be abejo, užtikrina į konsolę montuojami SSD diskai. Vėlgi, smagu ir revoliucinga, bet tai konsolės, o ne žaidimo nuopelnas ir jau po kelių mėnesių ši savybė nebeatrodys išskirtinė ar įspūdinga, nes taps norma.
Milesas turi visas tas pačias savybes, kaip ir Peteris Parkeris, tačiau dalis jo voriškų savybių yra kiek silpnesnės. Milesas tai kompensuoja „Venom“ smūgiais, kurie, nors ir turi paralyžiuojantį nuodų poveikį, bet tas poveikis yra kuriamas ne nuodų, o elektros iškrovos. Beje, būtent šių galių generuojami efektai šiame žaidime įprasmina ir „DualSense“ pultelį, kuris ima traškėti ir kratytis taip, kad jame, regis, rimtai įkalintas kamuolinis žaibas.
Žaidimo eigoje šios galios tik sutvirtėja ir dalis žaidėjų neišvengiamai kliausis būtent jomis bei Mileso gebėjimu tapti nematomu. Dėl šių savybių Milesas yra labai universalus veikėjas, turintis išskirtinį itin agresyvių ar sėlinimui pritaikytų judesių arsenalą. Augant veikėjo lygiui, galios tampa tokiomis galingomis, kad net ir žaidėjai nepratę, kovoti ar sėlinti, net ir virdami „ne savo“ sultyse, nepajus didelio iššūkio. Žinoma, tiems, kam malonumą teikia iššūkis, jis čia parengtas atskirai, dažniausiai kaip papildomos užduotys, „prisegamos“ prie misijų. Tai gali būti bet kas, pradedant „combo“ skaitiklio kėlimu į neregėtas aukštumas, baigiant laiko iššūkiais, kai turime įveikti priešus greitai ir likt nė kart nepastebėti.
Tie, kas žaidime tikisi išvysti du Žmones Vorus, gaus nusivilti, nes Peteris pabus MIleso mokytoju tik pačioje žaidimo pradžioje, prieš susikraudamas lagaminus ir išsinešdindamas ilgai lauktų atostogų į Europą. Taigi, siužetinę kampaniją Milesas įveiks pats, kaip vienintelis, tuo metu miestą saugantis herojus. Simboliška, kad miestą atakuojantys blogiečiai visą savo dėmesį bus sutelkę į Harlemą, visomis prasmėmis labai spalvingą Manheteno rajoną.
Tiesa įveikus siužetines misijas, į miestą grįš ir Peteris, bet net ir tada jis teras minutę puodeliui kavos. Visą likusį laiką Milesas ir Peteris bendraus telefonu, dažniausiai kalba suksis apie tai, kad Peteris ir vėl negali patruliuoti gatvėse, nes nusprendė perdažyti tupyklą.
Visai žaidimo istorijai įveikti pakaks vos 6-8 valandų. Norint surinkti visus išslapstytus daiktus, aukštus įvertinimus, kostiumus ir Mileso savybes, laiko prireiks 3-4 kartus daugiau. Iš esmės tai yra žaidimas vienam labai ilgam savaitgaliui arba savaitėlei žaismo, jei žaidžiate vakarais. Po to žaidimą galite įveikti dar kartą, aukštesniu sudėtingumo lygiu ir pasirinkę „New Game +“ nustatymą, atrakinsiantį dar daugiau kostiumų, įrangos ir judesių.
Atsižvelgdamas į tai nuoširdžiai rekomenduoju pirmiau vis tik įveikti kuo daugiau šalutinių užduočių, kad ir kokios menkavertės jos atrodytų. Jos visos išpildytos puikiai, kūrėjai tikrai negailėjo vizualaus (filmukai, rasti daiktai), ar garsinio (skambučiai, tinklalaidės) turinio ir dėjo begalę pastangų, kad kuo gyviau perteiktų istorijos kontekstą. Žaisdami ir stebėdami kūrėjų paliktas mini dramas ne tik pažinsime Milesą kaip veikėją, bet ir narpliosime jo praeitį, kursime naujus ryšius su jo draugais ar atitolusiais giminaičiais. Įveikę žaidimą šimtu procentu Milesą pažinosime kaip bet kurį kitą labai mylimą „Marvel“ visatos herojų. Ir tai yra gražu.
Ir tai nepaliks abejingais nė vieno „Marvel“ pasaulių gerbėjo. Kaip ir šio žaidimo pirmtakas, taip ir šis yra geriausia, kas galėjo nutikti Žmogui Vorui. Bent jau mano požiūriu tai yra bene vienintelis komiksų veikėjas, turintis tobulą žaidimų seriją. Ne tik technologiškai pranašią, vizualiai įtikinančią, bet ir siužeto ar emocijų prasme nuosekliai papildančią mylimų herojų portretus. Tad veikėjo gerbėjai žaidimu tikrai nenusivils ir išspaus ne vieną juoko ar graudesnę ašarą. Taip pat tai puikus žaidimas paaugliams. Na, o visiems kitiems nebent dėl moralės, kai namuose jau pūpso naujos kartos įrenginys, bet naujos kartos žaidimų „dar neatvežė“.
Pirmuosius mūsų įspūdžius apie PlayStation 5 konsolę skaitykite čia.
„Marvel’s Spider–Man: Miles Morales“ testui suteikė žaidimo leidėjai. Žaidimas išleistas „PlayStation 4“ (lapkričio 12) ir „PlayStation 5“ (lapkričio 19) konsolėms. Ekrano paveikslėliai fiksuoti žaidžiant „PlayStation 5“ konsole ir naudojant „Fidelity“ (4K; 30FPS) nustatymus.