Matematiniai mokslininkų skaičiavimai: kas taps Europos futbolo čempionato nugalėtoju?

Insbruko universiteto matematikai sukūrė statistinį modelį, kuris padės prognozuoti 2016 m. Europos futbolo čempionato nugalėtoją ir prizininkus.
Futbolo gerbėjų pora
Futbolo gerbėjų pora / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Austrijos mokslininkų skaičiavimais didžiausia tikimybė, kad čempionais taps Prancūzijos arba Vokietijos futbolininkai, rašo EconPapers.

Sudarydami mokslinį rezultatų spėjimo modelį, matematikai naudojosi ir 19 bukmekerių duomenimis. Juos vėliau pritaikė sudėtingam statistikos modeliui, kuris leidžia sudėlioti galimas varžybų poras ir jų rezultatus.

Pagal šį modelį Prancūzijos galimybės nugalėti Europos čempionate – 21,5 proc. Vokietijos – 20,1 proc. Čempionų titulą ginanti Ispanija pagal matematiškai apskaičiuotą tikimybių modelį lieka trečia – tapti čempione ji turi 13,7 proc. galimybių.

Anglija ir Belgija turi dar mažiau teorinių galimybių – tik atitinkamai 9,2 ir 7,7 proc.

Konkrečių dvikovų tikslių rezultatų prognozavimo tikimybė yra mažesnė nei nugalėtojų ir prizininkų prognozė.

Statistinis Insbruko matematikų modelis taip pat leidžia prognozuoti, kurioms komandoms lemta susitikti pasibaigus grupių varžyboms. Aiškėja, kad Vokietijos ir Prancūzijos rinktinės, ko gero, taps savo grupių nugalėtojomis. Tad gali būti, kad susitiks pusfinalyje. Matematikų teigimu, šios poros nugalėtojas finale susitiks su Ispanija ir ją nugalės.

Pasikeitus komandų skaičiui, rezultatus spėti sunkiau

Šiais metais Europos futbolo čempionate dalyvauja daugiau komandų nei anksčiau – jau nebe 16, 24. Todėl konkrečių dvikovų prognozavimo tikimybė yra mažesnė nei nugalėtojų ir prizininkų prognozė.

Tikimybė finale susitikti su Ispanija sudaro 5,7 proc. Prancūzijai ir 5,4 proc. Vokietijai.

Panašūs statistiniai modeliai jau įrodė savo patikimumą per du pastaruosius Europos ir pasaulio futbolo čempionatus. Vis dėlto mokslininkai pabrėžia, kad jų modelis nėra tinkamas tiksliems rezultatams nuspėti. Jis labiau naudotinas tik nugalėtojui išaiškinti.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis