„Lietuvos žaidėjų apklausa atskleidė, kad dažniausiai mėgstame pasukti galvą ir renkamės galvosūkių žanro žaidimus. Tai nestebina, nes būtent tokio tipo žaidimai dominuoja ir visame pasaulyje. Taip pat smagu matyti, kad mūsų šalies žaidėjai, rinkdamiesi žaidimus, atidžiai vertina sritis, kur mes, kaip kūrėjai, investuojame daug laiko ir pastangų – keliamą iššūkį, grafiką bei istoriją ir veikėjus“, – sako „Nordcurrent“ rinkodaros vadovas Artūras Surgutanovas.
Nori pagalvoti, o siaubo žanrui sako „ne“
„Spinter tyrimai“ atlikta apklausa rodo, kad išmaniuosiuose telefonuose ir planšetiniuose kompiuteriuose absoliuti dauguma Lietuvos žaidėjų labiausiai mėgsta galvosūkių (55 proc.) ir strateginius (40 proc.) žaidimus. Kiek didesnė dalis taip pat domisi veiksmo (16 proc.) ar labai trumpais, vos kelių minučių žaidimais (16 proc.). Kitus stilius, kaip maisto gaminimo, lenktynių, karinius, bėgimo su kliūtimis, renkasi kas dešimtas, o štai siaubo žaidimų nemėgstame visai (vos 1 proc.).
Moterys kur kas labiau mėgsta galvosūkių ar maisto gaminimo stilius, o didesnė dalis vyrų renkasi lenktynių, veiksmo ar karinius stilius.
„Analogišką stilių įvairovę pastebime ir globaliose rinkose, todėl atitinkamai formuojame ir savo kuriamų žaidimų krepšelį – pradedant nuo mūsų laiko valdymo hito „Cooking Fever“ su 10 mln. aktyvių vartotojų per mėnesį iki šaudyklės „Sniper Arena“ ar visai neseniai startavusio mados influencerio simuliatoriaus „Pocket Styler“. Kiekvienas jų randa savo žaidėją, o dalis žaidžiančiųjų neapsistoja ties vienu stiliumi ir vienu metu aktyviai žaidžia kelis skirtingus žaidimus“, – teigia „Nordcurrent“ atstovas.
Kas lietuviams svarbu žaidimuose?
Kalbant apie tai, kokius kriterijus labiausiai vertiname rinkdamiesi žaidimus, didžioji dalis pirmiausia atkreipia dėmesį ar jis nemokamas (58 proc.) ir ar žaidimas kels pakankamai iššūkių (56 proc.). Kiek mažiau lietuviams yra svarbi grafika ar piešimo stilius (39 proc.) bei žaidimo istorija bei siužetas (35 proc.).
„Tuo pačiu apklausa rodo, kad labai ilgų žaidimų savo mobiliuosiuose įrenginiuose nenorime – kuo ilgesnė trukmė svarbi tik kas dešimtam žaidėjui. Tiesa, pastebime, jog žaidimo gyliui ir ilgumui žaidėjai itin daug dėmesio neskiria tik pačioje pradžioje. Vėliau, jei žaidimas „užkabina“, žaidėjai tampa ištikimais fanais ir gali tą patį žaidimą žaisti keletą metų iš eilės, nes kūrėjai juos reguliariai atnaujina ir pasiūlo vis naujų patobulinimų ar galimybių“, – pastebi A.Surgutanovas.
Trečdalis lietuvių, žaidžiančių kompiuteriams ir išmaniesiems įrenginiams skirtus žaidimus, kas mėnesį į šį hobį investuoja bent keletą eurų. 13 proc. apklaustųjų tam išleidžia iki 5 eurų, 9 proc. – iki 10 eurų, 10 proc. – iki 50 eurų, o 2 proc. – daugiau nei 100 eurų.