Tai naujausias „Facebook“ žingsnis kovoje su melagingomis naujienomis, kuriomis siekiama klaidinti žmones.
„Jei puslapiuose dažnai bus skelbiama apie istorijas, kurios yra melagingos, šie pakartotiniai nusižengėliai nebegalės reklamuotis „Facebook“ tinkle, – tinklaraštyje pranešė produktų kūrėjai Tessa Lyons ir Satwikas Shukla. – Šis atnaujinimas leis riboti melagingų žinių platinimą ir neleis tai darantiems puslapiams užsidirbti pinigų.“
Socialinis tinklas jau dabar blokuoja reklamas, siejamas su žiniomis, kurias patikrino trečiašaliai faktų tikrintojai ir nustatė, kad jos yra melagingos.
„Melagingos žinios kenkia mūsų bendruomenei, – sakė minėti produktų kūrėjai. – Dėl to pasaulis tampa mažiau informuojamas bei pakenkiama pasitikėjimui.“
Melagingos naujienos tapo rimta problema per pernykščius JAV prezidento rinkimus, kai akivaizdžiai melagingos istorijos, sklidusios socialiniuose tinkluose, potencialiai galėjo paveikti rinkėjų valią.
Vėliau dėl to imta nuogąstauti ir Europoje, kur atlikti tyrimai parodė, jog vadinamosios „paspaudimų fermos“ leidžia generuoti dideles pajamas iš internetinės reklamos pasinaudojant išgalvotomis naujienomis.
„Facebook“ ir „Google“ dirba siekdamos riboti ar bent jau perspėti apie naujienas, kuriomis siekiama apgauti, o ne informuoti žmones. Pavyzdžiui, „Google“ anksčiau šiais metais pristatė faktų patikros įrankį, kuris leidžia patikrinti skelbiamus faktus pasauliniu mastu internete. Faktus tikrina trečiašaliai faktų tikrintojai, kurie nurodo, ar žinia yra tikra ar melaginga, ar tarpinis variantas.
Beveik tuo pačiu metu „Facebook“ pristatė funkciją naujienų juostoje, kuri leidžianti vartotojams nustatyti, ar kažkieno pasidalinta žinia yra tikra.