„Meta“ leido pornografines reklamas, kurios pažeidžia jos turinio moderavimo taisykles

Praėjusiais metais „Meta“ leido socialiniuose tinkluose „Facebook“ ir „Instagram“ rodyti tūkstančius mokamų skelbimų su seksualinio pobūdžio vaizdais, skelbia newscientist.com.
Pornografija
Pornografija / 123RF.com nuotr.

2024 m. „Meta“ savo socialinės žiniasklaidos platformose, įskaitant „Facebook“ ir „Instagram“, leido daugiau kaip 3300 pornografinių reklamų, kurių daugelį sudarė dirbtinio intelekto sukurtas turinys.

Šios išvados pateiktos Europos ne pelno siekiančios organizacijos „AI Forensics“, kuri daugiausia dėmesio skiria technologijų platformų algoritmų tyrimams, ataskaitoje. Tyrėjai taip pat aptiko „Meta“ turinio moderavimo politikos nenuoseklumą, nes daugelį tų pačių atvirų vaizdų „Instagram“ ir „Facebook“ iš naujo įkėlė kaip standartinius įrašus. Skirtingai nuo reklamų, šie įrašai buvo greitai pašalinti dėl „Meta“ bendruomenės standartų pažeidimo.

„Esu ir nusivylusi, ir nenustebusi dėl šios ataskaitos, nes mano atliktas tyrimas jau atskleidė dvigubus turinio moderavimo standartus, ypač seksualinio turinio srityje“, – sako Carolina Are iš Nortumbrijos universiteto Skaitmeninių piliečių centro Jungtinėje Karalystėje.

„AI Forensics“ ataskaitoje daugiausia dėmesio skirta nedidelei Europos Sąjungai skirtų reklamų imčiai. Joje nustatyta, kad seksualiai atviri skelbimai, kuriuos leido naudoti „Meta“, pirmiausia buvo skirti vidutinio ir vyresnio amžiaus vyrams, kuriems buvo reklamuojami „abejotini seksualinio pagerinimo produktai“ ir „pažinčių svetainės“, o bendras jų pasiekiamumas siekė daugiau kaip 8,2 mln. parodymų.

Pasak C. Are, toks atlaidumas atspindi platesnius dvigubus turinio moderavimo standartus. Ji teigia, kad technologijų platformos dažnai blokuoja „moterų, moterims atstovaujančių ir LGBTQIA+ vartotojų“ turinį. Dvigubi standartai taikomi ir vyrų bei moterų seksualinei sveikatai. „Pavyzdžiui, iš „Meta“ pašalinamos apatinio trikotažo ir su mėnesinėmis susijusios reklamos, o „Viagros“ reklamos patvirtinamos“, – sako ji.

Be to, reklamose aptikta ne tik dirbtiniu intelektu sukurtų vaizdų, bet ir garso klastočių: pavyzdžiui, kai kuriose seksualinį poveikį gerinančių vaistų reklamose pornografiniai vaizdai buvo pridengti skaitmeniniu būdu manipuliuojamu aktoriaus Vincento Casselio balsu.

„Meta“ draudžia rodyti nuogybes ar seksualinę veiklą reklamose ar organiniuose įrašuose mūsų platformose, todėl šaliname pažeidžiantį turinį, kuriuo su mumis buvo pasidalinta, – sako „Meta“ atstovas spaudai.

Anot jo, blogi veikėjai nuolat tobulina savo taktiką, kad išvengtų teisės aktų vykdymo, todėl ir toliau investuojama į geriausias priemones ir technologijas, padedančias nustatyti ir pašalinti pažeidžiantį turinį.

Ši ataskaita sutampa su „Meta“ generalinio direktoriaus Marko Zuckerbergo pranešimu, kad bendrovė atsikratys savo faktų tikrinimo komandų ir pirmenybę teiks bendruomenės pastaboms.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas atskleidė: „Lidl“ dažno vartojimo prekių krepšelis – pigiausias
Reklama
Įspūdingi baldai šiuolaikinei svetainei: TOP 5 pasirinkimai