E.Muskas, vadovaujantis elektromobilių gamybos bendrovei „Tesla Motors“ ir privačiai kosminių skrydžių bendrovei „SpaceX“, paskelbė 57 puslapių dokumentą, aprašantį šį projektą. Pasak jo, naujoji sistema leistų per 35 minutes įveikti atstumą tarp Los Andželo ir San Fransisko.
Dalyvaudamas konferenciniame pokalbyje, E.Muskas sakė, kad naujoji susisiekimo priemonė skirtųsi nuo tradicinių traukinių ir galėtų gabenti žmones bei krovinius kapsulėmis, kurios skrietų ant atramų įrengtų vamzdžių tinklu.
„Ši sistema suprojektuota būti ypač lengva, o traukiniai yra stulbinamai sunkūs, – aiškino jis. – Ji suprojektuota labiau kaip orlaivis.“
Šios sistemos kapsulių greitis galėtų siekti 1 220 kilometrų per valandą, rašoma E.Musko dokumente.
E.Musko iliustr./Transporto sistema „Hyperloop“ keleivius gabentų kapsulėmis, kurios skrietų beveik garso greičiu sumažinto slėgio atmosferoje, palaikomoje sandarių vamzdžių sistemoje. |
Kaip nurodoma techninėje charakteristikoje, „Hyperloop“ būtų sudaryta iš žemo slėgio vamzdžio su kapsulėmis, kurios tuo vamzdžiu judėtų tiek mažu, tiek dideliu greičiu.
„Kapsulės būtų palaikomos oro pagalvės, kurioje veiktų suspaustas oras ir aerodinaminė jėga“, – pridūrė išradėjas.
Nors ši sistema buvo kuriama planuojant sujungti du minėtus Kalifornijos didmiesčius, E.Muskas nurodė, kad ji būtų ekonomiška įvairiems atstumams, mažesniems nei maždaug 1 500 kilometrų.
Jis apskaičiavo, kad „Hyperloop“ sistema tarp San Fransisko ir Los Andželo kainuotų apie 6 mlrd. dolerių (15,6 mlrd. litų), todėl bilietas į vieną pusę turėtų kainuoti apie 20 dolerių (52 litus).
E.Musko iliustr./Transporto sistema „Hyperloop“. |
E.Muskas nurodė, kad šią koncepciją sugalvojo dėl savo nepritarimo Kalifornijos greitojo geležinkelio projektui, kuris, pasak jo, yra brangesnis ir mažiau veiksmingas.
Išradėjas priminė, kad įrengti greitąjį geležinkelį turėtų kainuoti apie 70 mlrd. dolerių (181,6 mlrd. Lt), tačiau, jo nuomone, kaina tikriausiai perkops 100 mlrd. dolerių (259 mlrd. litų) ir „jį rinktis tikriausiai bus mažiau pageidaujama negu skristi lėktuvu“.
Kalifornija jau patvirtino šios seniai laukiamos, bet prieštaringai vertinamos greitojo geležinkelio linijos tarp Los Andželo ir San Fransisko statybos pirmąjį etapą.
E.Muskas teigia, kad jo sistema būtų mažiau pažeidžiama žemės drebėjimų ir gerokai saugesnė negu dabartinės greitojo susisiekimo priemonės, nes „ji negali nukristi iš dangaus ir negali nulėkti nuo bėgių kaip traukinys“.