Miražas Klaipėdoje: horizonte matyti „apversti“ laivai

Lietuvos pajūryje trečiadienio vakarą vaikštinėjančius gyventojus nustebino neįtikėtinas vaizdas - horizonte buvo matyti apvirtęs laivas, „kabantis“ ore. 15min skaitytoja užfiksavo šį unikalų reiškinį, vadinamą fata morgana.
Fata morgana Klaipėdoje
Fata morgana Klaipėdoje / 15min skaitytojos Aurelijos nuotr.
Temos: 2 Klaipėda Dangus

Fata Morgana – itin sudėtingas viršutinis miražas (optinė iliuzija), kurio metu matoma daug iškreiptų ir nuolat besikeičiančių objekto vaizdų. Reiškinio pavadinimas kilęs iš Italijos, kur Mesinos sąsiauryje (tarp žemyninės Italijos ir Sicilijos salos) dažniausiai būdavo pastebimas.

Šis reiškinys Klaipėdoje buvo pastebėtas ir gegužės 21 d.

Viršutinis miražas (Fata Morgana) susidaro susiformavus itin stipriai temperatūros inversijai ore (kai su aukščiu temperatūra kyla, o ne krenta).

15min skaitytojos Aurelijos nuotr./Fata morgana Klaipėdoje
15min skaitytojos Aurelijos nuotr./Fata morgana Klaipėdoje

Kadangi oro tankis didėjant aukščiui labai greitai mažėja, nuo objekto sklindantys spinduliai stipriai išsigaubia, todėl stebėtojas objekto vaizdą mato žymiai aukščiau, nei jis yra iš tiesų. Jei nuo viršutinio ir apatinio objekto krašto sklindantys spinduliai susikerta, matomas vaizdas tampa atvirkščias (kaip kad šiuo atveju), anksčiau feisbuke reiškinį aiškino „orai ir klimatas Lietuvoje“.

Viršutiniai miražai būdingi poliarinėms sritims ir yra dažni virš šaltų jūrų ar ledo laukų.

Povilo Sinkevičiaus nuotr./Fata Morgana Lietuvos pajūryje
Povilo Sinkevičiaus nuotr./Fata Morgana Lietuvos pajūryje

Taip pat egzistuoja ir apatinis miražas, kuris būdingas asfalto paviršiui vasarą. Taip pat susidaro dykumose, kuomet stebėtojui atrodo jog tolumoje mato vandenį (iš tikrųjų tai – balkšvo dangaus atspindys).

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis