Ir jeigu vasaros pradžioje šie du operatoriai jau buvo sukryžiavę savo kardus dėl tarptinklinio ryšio priemokų keliaujantiems į Europos Sąjungos šalis (bei jų atsisakymo), tai dabar aktyviai kariaujama populiariausių planų fronte.
Kainų lyderio reputaciją kaip didžiausią savo turtą sauganti bendrovė „Tele2“, pajutusi konkurentų spaudimą, prieš dvi savaites nusprendė pateikti sunkiai atremiamą pasiūlymą: sudarykite dvejų metų sutartį interneto parduotuvėje ir pirmą pusmetį už paslaugas mokėti nereikės. Kitaip tariant, pasiūlė 25 proc. nuolaidą. Kaip šį sprendimą socialiniame tinkle „Facebook“ paaiškino „Tele2“ komunikacijos vadovas Baltijos šalims Andrius Baranauskas, „Telia“ kurį laiką bandė save mažų kainų aikštelėje. Teko parodyti jiems, kad ne, nieko nebus – ir pasiūlėme akciją klientams“.
„Telia“ į tokį pasiūlymą šią savaitę atsakė ne kainų mažinimu, o solidžiu sunaudojamų duomenų limito padidinimu – kai kuriuose planuose numatytą duomenų kiekį išplėtė papildomais 3-4 GB. Prisiminkime – 1 GB vartotojui šis operatorius paprastai „parduoda“ už 0,75-1,15 eurų, priklausomai nuo plano „dydžio“, tad tokį pasiūlymą galima vertinti kaip 2,25-4,6 eurų dydžio „dovaną“ kiekvienam mėnesiui. Ir dar po 1 GB pridedama tuos planus užsisakant internetu. Ir šiuo atveju itin svarbu tai, kad sutarties nutraukimas klientui nekainuos „suteiktų nuolaidų“, kaip tai būna, kuomet siūlomos akcijinės ryšio planų kainos, galiojančios pasirašant sutartį dvejiems metams.
Beliko laukti, ką į tokį pasiūlymą atsakys „Tele2“. O šie nusprendė kai kurių savo planų (su 2, 8 ir 16 GB duomenų) kainas sumažinti nuo 23 iki 42 procentų. Palikdami galioti ir pradinį „nemokėk už pirmą pusmetį“ pasiūlymą. Ir, lyg to būtų maža, pasirenkantiems patį brangiausią iš šių planų (ir kartu perkantiems naują telefoną) pasiūlė nusipirkti po planšetinį kompiuterį už 1 eurą (ir visoms duomenų laikmenoms privalomą AGATA mokestį).
„Galit pirkt dabar, galit palaukti, ar Telia vėl kažką atsakys (įtariu, jų finansų žmonės dabar apalpę ir skubiai gaivinami), o mes dar labiau nukalsim kainas, čia jums rinktis. O kol kas – Kalėdos, kaip ir sakiau“, – su beveik neslepiama piktdžiuga per „Facebook“ reziumavo A.Baranauskas.
Tuo tarpu „Telia“ atstovas spaudai Audrius Stasiulaitis pastaruosius savo įmonės veiksmus vadina ne kainų karu, o nuosekliu rūpinimusi savo klientais.
„Mes „nekariaujame karo“ ir rūpinamės pirmiausiai ne konkurentais, o savo klientais. Akivaizdu, kad konkurentai taisosi po dar vasarą prasidėjusio proceso, kai „Tele2“ pigiausių planų turėtojai buvo priversti mokėti kelis kartus brangiau. Todėl viešai skelbiamų kainų „kirtimo“, kai mažiausiai kainuojantys paslaugų planai yra vienpusiškai keičiami brangesniais, nevertėtų vadinti „kainų karu“. Tuo pačiu džiaugiamės ir tuo, kad mūsų rinkoje visada laimi vartotojas – todėl Lietuvoje už ryšį mokame mažiau, nei daugelyje Europos šalių. Juo labiau, kad turime ne tik konkurencingas kainas, bet ir ryšio kokybę, kurios kol kas konkurentai nesugeba pavyti nepaisant didelių pastangų. Ir čia kalbame ne tik apie mobilųjį ryšį, nes mes savo klientams teikiame daug platesnį paslaugų paketą iš vienų rankų“, – aiškino „Telia“ atstovas.
Trečiasis iš didžiųjų Lietuvos mobiliojo ryšio operatorių nuo šios kovos paslaugų kainomis laikosi atokiau: „Šiuo laikotarpiu mes visą dėmesį skiriame geriausiems telefonų pasiūlymams klientams. Pavyzdžiui, „Huawei P10 Lite“ šiuo metu kainuoja 199 Eur, o „iPhone 6“ – 379 Eur. Tai geriausi pasiūlymai rinkoje. Būtent šių modelių per visą „Back 2 School“ laikotarpį pardavėme 5 kartus daugiau nei įprastai ir net viršijame Kalėdų sezono rodiklius.
Panašu, kad konkurentai, nenorėdami pasiūlyti tokių patrauklių telefonų kainų, pasinėrė į interneto duomenų sprintą. Mes vietoje nestovime – daliai planų iki metų pabaigos suteikėme neribotus duomenis. Taigi šiuo metu savo klientams galime pasiūlyti itin patrauklias telefonų kainas, neribotus duomenis ir kaip visada – aukščiausią paslaugą kokybę. Tą savo klientams garantuojame“, – sakė „Bitė Lietuva“ vadovas Pranas Kuisys.
15min redakcija savo ruožtu primena, kad nors tokios akcijos bei kainų karai džiugina piniginę, niekada nereikia pamiršti, kad kalba eina apie kainas klientams, kurie sutartimi įsipareigoja dvejus metus naudotis to operatoriaus paslaugomis pagal tokias sąlygas, kokios buvo pasirašymo metu.
O per dvejus metus pasikeisti gali labai daug kas – galbūt po metų už tas pačias kainas jau bus siūlomi kelis kartus didesni mobiliųjų duomenų kiekiai.