Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Moderniausios televizorių technologijos diegiamos ir ekonominės klasės modeliuose

Praėjusią savaitę Prahoje vykusioje specializuotoje parodoje Nyderlandų kompanija „Philips“ pristatė naujus savo televizorių modelius – tai jau antroji 2011 metais įkurto bendro „Philips“ ir Taivano elektrotechnikos gigantės „TPV“ konsorciumo „TP Vision“ gaminių serija.
Išmanusis televizorius
Išmanusis televizorius / „Philips“ nuotr.

„Kas žmonėms svarbiausia renkantis televizorių?“ – šis klausimas visada rūpėjo visiems televizorių gamintojams.

„Bendros tendencijos rodo, kad prieš 20 metų svarbiausia buvo vaizdo kokybė ir korpuso dizainas, dar visai neseniai visiems labiausiai rūpėjo aukštos raiškos (HD) vaizdo perteikimo galimybės, 3D vaizdas, o dabar, kai gera vaizdo kokybė yra įprastinė sąlyga, – jungtis prie interneto ir aplikacijų veiksnumas“, – teigia Giedrius Martusevičius, „Philips“ televizorių pardavimo vadovas Baltijos, Kaukazo, Izraelio ir Centrinės Azijos šalims.

Šiemet kompanija nusprendė pakeisti strategiją – visuose dešimtyje naujų „Philips“ televizorių moderniausias technologijas ir funkcijas siekiama įdiegti ir ekonominės klasės televizoriuose, pradedant nuo mažiausią įstrižainę (22 colių) turinčios 3 klasės iki aukščiausios – 9 klasės televizorių.

Televizoriaus pasirinkimas tampa panašus į automobilio pirkimą: kiekvienais metais sistemų ir funkcijų pasirinkimas vis gausėja. Žvelgiant į naujausius televizorius, akivaizdu, kad svarbiausios technologijų plėtros kryptys yra trys – dizainas, vaizdo kokybė ir išmaniosios funkcijos.

Dizainas

Televizorius jau senokai prarado pirminę paprastą funkciją, kurią žmonės buvo įpratę vadinti „dėže“. Dabar televizorius yra ne tik langas į pasaulį, bet ir interjero detalė, atliekanti puošybos funkciją net kai įrenginys išjungtas.

Iš esmės televizorius – tik juodas ekranas ploname rėmelyje. Dizaineriams nėra paprasta sukurti ką nors išties įsimintino – pernelyg mažai vietos kūrybai ir minties polėkiui. Bet tuo ir maloniau, kai atsiranda kokia nors išimtis – pvz., „Ambilight“ funkcija, kurią galima palikti įjungtą ir kai pats įrenginys „snaudžia“.

Nauji „Philips“ televizorių korpusai yra 3 cm storio. Vartotojų apklausos rodo, kad retas pirkėjas yra pasiryžęs mokėti daugiau už ypač ploną korpusą, nes jiems tai nėra svarbiausia.

„Kur kas geresnė išeitis – plonesnis priekinis rėmelis, pagamintas iš visada šiuolaikiškai atrodančio aliuminio, – tvirtina G.Martusevičius. – Tokia spalva ir medžiaga suteikia televizoriui lengvumo ir ekrano didumo iliuziją.“

Garso priemonės, nors ir ne pats svarbiausias, bet pakankamai reikšmingas televizoriaus elementas – ypač įvertinus tai, kad namų kino sistemos po truputį tampa atgyvena. „Philips“ 9-os serijos televizoriuose kolonėlės yra įmontuotos stove, taip laimint papildomą plono korpuso rėmelio tvirtumą.

Kiekvienam – savas ekranas

Poliarizuotos ekrano plėvelės suteikia galimybę televizoriuje ne tik matyti 3D vaizdą, bet ir padidinti intrigą žaidžiant kompiuterinius žaidimus.

Kai žaidžia du žmonės, kiekvienas jų gali žiūrėti į tą patį ekraną ir per 3D akinius matyti savo žaidimo herojų ar automobilį. Tai leidžia susikoncentruoti į žaidimą ir nesuteikia galimybės nesąžiningai įvertinti priešininko veiksmų, kas yra ypač svarbu koviniuose žaidimuose.

Ši technologija yra svarbi kiekvieno žaidimo žanre ir dabar jau nebereikia ekrano dalinti į dvi dalis, dabar jis yra pilnai prieinamas kiekvienam žaidėjui nenuskriaudžiant kito interesų.

Taip pat žiūrint 3D vaizdą galima pasirinkti efektų gylį – kokiu artumu pageidaujama matyti 3D efektus.

Vaizdo kokybė

Iš esmės bet kuriame televizoriuje vaizdo kokybės gerinimo galimybes lemia vadinamasis vaizdo procesorius – kuo jis galingesnis, tuo geresni vaizdo atkūrimo parametrai. Kurį laiką visus televizorių gamintojus buvo apėmusi tikra manija didinti vaizdo procesoriaus galingumą, kol vartotojai pradėjo skųstis, kad tai pavertė vaizdą televizoriuje pernelyg „apdirbtu“: spalvos tapo tokios ryškios, o vaizdas – toks detalus, jog tai pradėjo varginti eilinį žiūrovą.

Dabar vis daugiau dėmesio skiriama ne tik vaizdo kokybei, bet ir energijos taupymui.

Dar vienas svarbus aspektas – ekrano atspindima šviesa. Naujuosiuose „Philips“ televizoriuose naudojama „Plaštakės akies“ technologija, taigi ekranai sugeria visus išorinės šviesos srautus, todėl ant naujausios 9-osios serijos televizorių ekranų praktiškai neatsispindi jokia šviesa. Vaizdo su tokia technologija kontrastas siekia net 50 mln. prie vieno – apie 5–10 kartų daugiau nei „Plaštakės akies“ neturinčiuose ekranuose.

Išmanieji televizoriai

Geras televizorius šiais laikais jau yra kompiuterio pakaitalas. Negana to, už juodo ekrano slypi tiek galimybių, apie kurias pačių kompiuterių gamintojai visai neseniai galėjo tik pasvajoti – galingi procesoriai, operatyvinės atminties gigabaitai, belaidė „Wi-Fi“ jungtis... Visa tai leidžia suteikti nuobodžiam ekranui išmaniąsias funkcijas, pradedant naršymu internete, vaizdo pokalbiais ir baigiant TV valdymu išmaniaisiais įrenginiais.

Kaip rodo rinkos tyrimai, žmonės iš esmės yra patenkinti interneto tarnybų siūloma vaizdo kokybe, atkuriama dideliame televizoriaus ekrane. Nors techninės galimybės vaizdo tobulinimui yra dar neišsemtos, o įvertinus neišsemiamus turinio klodus internete – ir netgi būtinos.

Plėtros ir vystymo strategijos yra aiškios visiems gamintojams – televizoriaus ekranas pakeitė ne tik kompiuterio monitorių: pats televizorius jau yra savotiškas kompiuteris. Ir jeigu pasaulinė muzikos ar spaudinių rinka yra nuolatinėje kovos būsenoje su internetu, tai televizijos rolė šiame segmente tik augs, nes būtent televizoriaus tampa svarbiausiu veiksniu vartotojui, ypač kai vaizdo ar virtualiųjų žaidimų kokybė gerėja.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos