Nelegalus autorių teisėmis apsaugotų failų dalijimasis yra sulaukęs nemažai įvairių programinės įrangos industrijų bei žiniasklaidos dėmesio. Nepaisant didelio finansinio suinteresuotumo, internetinio piratavimo reiškinys yra mažai ištirtas. Labai nedaug žinoma ne tik apie jo daromą ekonominę žalą, bet ir paplitimą.
Andersas Drachenas iš Alborgo (Danija) universiteto kartu su kolega Robertu Veitchu iš Kopenhagos verslo mokyklos atliko 173 kompiuterinių žaidimų nelegalaus platinimo „BitTorrent“ tinkluose tyrimą ir išanalizavo nuo 2010 iki 2011 metų surinktus duomenis.
Gauti rezultatai atskleidė nemažai iki tol tik spėjimais paremtų teiginių apie piratavimą, o taip pat pateikė įrodymų, paneigiančių kai kuriuos labiausiai paplitusius mitus. Pavyzdžiui, tyrėjai išsiaiškino, kad „BitTorrent“ tinkluose daugiausia platinami ne tik komerciniai pirmojo asmens šaudyklių žanro žaidimai, bet ir nedidelių studijų žaidimai, skirti vaikams ar visai šeimai.
Be to, atlikus tyrimą paaiškėjo, kad faktinis nelegalių žaidimo kopijų, prieinamų „BitTorrent“ tinkluose, skaičius yra kur kas mažesnis, palyginti su tuo, kuris yra nurodomas šios pramonės prekybos organizacijų ataskaitose.
Per visą tyrimo laikotarpį mokslininkai išsiaiškino, kad nelegaliomis kompiuterinių žaidimų kopijomis dalinosi daugiau kaip 12,6 mln. unikalių interneto vartotojų iš 250 valstybių. Keturiuose iš dešimties lygiarangių (angl. peer-to-peer) kompiuterių buvo platinama 10 populiariausių į tyrimo imtį patekusių žaidimų.
Didžioji dalis (75%) nelegalaus turinio buvo skleidžiama vartotojų, gyvenančių tik 20 iš visų užfiksuotų pasaulio valstybių.
Daugiausia unikalių vartotojų, besidalijančių nelegaliu turiniu, buvo užfiksuota Rumunijoje, Kroatijoje, Ukrainoje, Graikijoje, Lenkijoje, Italijoje, Armėnijoje, Serbijoje. Vienas procentas visų kompiuterių, kuriuose buvo platintas nelegalus turinys, priklausė interneto vartotojams, gyvenantiems Portugalijoje, Izraelyje ir Katare. Toks geografinis piratavimo paplitimas paneigia mitą, kad nelegaliu turiniu daugiausia dalijasi tik besivystančios šalys.
Be to, nustatyta, kad teigiamai kritikų įvertintais kompiuteriniais žaidimais dalijosi daugiau unikalių vartotojų nei tais, kurie žiniasklaidoje įvertinti neigiamai.
Straipsnis „Skaitmeninių žaidimų platinimo per „BitTorrent tinklus struktūros“ artimiausiu metu bus publikuotas naujausiame „International Journal of Advanced Media and Communication“ žurnalo numeryje.