Mokslininkai išaiškino, kaip Da Vincis nutapė mistišką „Mona Lizos“ šypseną

Mistiška veido išraiška Leonardo Da Vincio nutapytame paveiksle „Mona Liza“ sužavėjo pasaulį, tačiau tai nebuvo vienintelis paveikslas, kuriame panaudota optinė šypsenos iliuzija. Mokslininkai, tyrinėję ankstesnį Da Vincio paveikslą, sako išaiškinę, kaip dailininkas sukurdavo „neaptinkamą“ šypseną.
Mona Liza
Mona Liza

Tyrime atskleidžiama, kaip paveiksle „La Bella Principessa“ (Gražuolė princesė), kurį menininkas nutapė dar prieš užbaigdamas „Moną Lizą“, panaudojamas žiūrovą suklaidinantis triukas, rašo Dailymail.co.uk.

Mokslininkai nustatė, kad paveiksle meistriškai sumaišomos spalvos, kad būtų išnaudotas mūsų periferinis mątymas ir žiūrovui atrodo, kad subjekto burnos forma keičiasi priklausomai nuo požiūrio taško.

Scanpix nuotr./Da Vinčio paveikslas La Bella Principessa, kuriame yra „neaptinkama šyspena“
Scanpix nuotr./Da Vinčio paveikslas La Bella Principessa, kuriame yra „neaptinkama šyspena“

Kai į paveikslą žiūrima tiesiai, burnos linija atrodo pasikreipus žemyn, o kai žmogus tyrinėja kitas paveikslo dalis, atrodo, kad burnos linija pakyla į viršų. Tokiu būdu sukuriama šypsena, kuri gali būti pastebėta tik periferinėje matymo zonoje, panašiai kaip ir „Mona Lizoje“, skelbia Sunderlando ir Sheffieldo Hallamo universiteto mokslininkai.

Ši technika vadinama sfumato ir yra pastebima „Mona Lizos“ ir „La Bella Principessa“ paveiksluose.

Mokslininkai pabrėžė, kad šią techniką mėgino naudoti daug menininkų, tačiau niekam nepavyko jos taip puikiai įvaldyti, kaip Da Vinčiui.

„Kadangi šypsena išnyksta tuomet, kai tik žmogus nori ją pastebėti, mes ją pavadinome „neaptinkama šypsena“, – „Vision Research“ publikuotame tyrime rašo Alessandro Soranzo'as ir Michelle Newberr.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis