Mokslininkai kuria sistemą, kuri atmosferos anglies dioksidą paverstų degalais

Kanados mokslininkai kuria industrinę anglies dioksido perdirbimo gamyklą, kuri vieną dieną galėtų susiurbti anglies dvideginį iš atmosferos ir jį paversti į anglies neturintį dyzelinius degalus. Ši technologija, kurią sukūrė startuolis „Carbon Engineering“, iš dalies finansuojama Billo Gateso, turėtų atlikti medžių darbą tokiose vietose, kur jų nėra – dykumose arba ledo lygumose, rašo Sciencealert.com.
Carbon Engineering gamykla
Carbon Engineering gamykla / Carbon Engineering nuotr.

Visai kaip naujieji saulės kolektoriai, kurie sukurti tam, kad iš vandens pagamintų vandenilio degalus, anglies dioksido perdirbimo gamykla sujungs anglies dioksidą su vandenilio atskyrimu iš vandens, kad suformuotų angliavandenių degalus.

„Climeworks“ demonstracija buvo įspūdinga, tačiau visoms trims įmonėms dabar reikia rasti būdą, kaip padaryti, kad atmosferos anglies dioksido pavertimas į degalus būtų ekonomiškai efektyvus.

Planas yra sukurti technologiją, kuri vieną dieną gamintų aplinkai draugiškus degalus ir papildytų dabar turimas atsinaujinančios energijos sistemas.

„Kaip galima aprūpinti globalaus transporto sistemas per 20 metų tokiu būdu, kad nebūtų anglies? – klausia „Carbon Engineering“ verslo vystymo vadovas Geoffas Holmesas. – Pigi Saulės ir vėjo energija gali pasitarnauti sumažinant emisijas iš elektros. Tuomet lieka transporto sektorius.“

„Carbon Engineering“ yra viena iš kelių įmonių, kurios mėgina iš atmosferos išgauti anglies dioksidą ir tokiu būdu sumažinti klimato kaitą.

Dar kelios panašius projektus įgyvendinančios įmonės yra Niujorko „Global Thermostat“, Šveicarijoje įsikūrusi „Climeworks“, kuri kartu su „Audi“ šįmet pademonstravo, kaip jos technologija gali išgauti anglies dioksidą ir pateikti Vokietijos įmonei „Sunfire“, kur ji buvo paversta anglies neturinčiais degalais.

„Climeworks“ demonstracija buvo įspūdinga, tačiau visoms trims įmonėms dabar reikia rasti būdą, kaip padaryti, kad atmosferos anglies dioksido pavertimas į degalus būtų ekonomiškai efektyvus. Ir tai nebus lengva.

Didžiausia problema bus sumažinti anglies dioksido pašildymo iki 400 laipsnių Celsijaus kainą tokiu būdu, kad jis būtų apdorotas tinkamai. Dar viena problema yra investuotojų pritraukimas – mažai kas nori duoti pinigų iki tol, kol bus įrodyta, kad šis žingsnis yra įgyvendinamas.

Nei valstybės, nei privatūs investuotojai nenori skirti pinigų tokiems projektams vien tik tam, kad anglies dioksidas būtų ištrauktas iš aplinkos, nesvarbu, kokią naudą toks projektas galėtų atnešti. Be to, net ir sukūrus funkcionuojančią technologiją, reikėtų skirti milijardus dolerių, kad tokia sistema galėtų padaryti poveikį klimatui. Taigi technologijų kūrėjai turi duoti kai ką mainais, ir tai gali būti degalai.

Šiuo metu „Carbon Engineering“ sistemos gali surinkti maždaug 450 tonų anglies dioksido per metus, o tai tėra tiek, kiek vidutiniškai per metus išskiria 33 žmonės, tačiau įmonė tikina, kad jų sistema gali dirbti ir 20 tūkst. kartų efektyviau.

Tiesioginis oro „sugavimas“ yra vienintelis būdas išgauti anglies dioksidą, kurį anksčiau pagamino automobiliai, automobiliai ar lėktuvai, kurie, manoma, išmeta maždaug 60 proc. visos anglies dioksido emisijos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis