Mokslinis kanapių tyrimas: jos mažina pasitenkinimą net laimėjus pinigų

Mičigano universiteto neurobiologai išsiaiškino, kaip kanapių (cannabis) vartojimas veikia žmogaus smegenų sritį, atsakingą už pasitenkinimą.
Auginamos kanapės Izraelyje
Auginamos kanapės Izraelyje / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Išvados tikrai netikėtos: kanapių vartojimas pastebimai sumažina pasitenkinimo (malonumo) jausmą. Ir netgi loterijoje išlošę didelę pinigų sumą „žolės“ vartotojai pajus žymiai mažesnį malonumą nei jos nerūkantys, rašoma tyrimo rezultatuose, publikuotuose EurekAlert.

Mokslininkai rėmėsi ilgalaikių jaunų žmonių, vartojančių marihuaną, tyrimų duomenimis. Iš viso tirta 180 jaunuolių, vidutiniškai 20-ties metų amžiaus.

Tirtas sutelktinis smegenų branduolys

Eksperimento metu smegenys buvo skenuojamos funkcinės magnetinio rezonanso tomografijos aparatu. Tiriami savanoriai turėjo nuspausti mygtuką, kai ekrane prieš save išvysdavo tikslą. Savanoriams buvo žadamas 20 centų arba 5 dolerių atlygis už sėkmingai atliktą užduotį. Už nesėkmingą sprendimą buvo galima tiek pat ir prarasti.

Kuo dažniau savanoriai rūkė kanapes, tuo silpnesnė buvo dopamino reakcija jų smegenyse.

Tyrėjus labiausiai domino sutelktinis smegenų branduolys (nucleus accumbens), kuriame ir yra daugiausia malonumo centrų. Tą akimirką, kai tiriamasis sėkmingai atlikdavo užduotį ir džiaugdavosi dėl galimo apdovanojimo, sutelktinio branduolio neuronai aktyvuodavosi, veikiami neuromediatoriaus dopamino. Kuo stipresnė reakcija, tuo didesnį pasitenkinimą jaučia žmogus.

Vis dėlto tyrimo rezultatai rodo, kad, kuo dažniau savanoriai rūkė kanapes, tuo silpnesnė buvo dopamino reakcija jų smegenyse. Ankstesnių tyrimų metu įrodytas tiesioginis kanapių ryšys su padažnėjusia depresija ir haliucinacijomis. Taip pat įrodyta, kad šių narkotikų rūkymas pažeidžia nervines skaidulas, atsakingas už komunikaciją tarp dviejų smegenų pusrutulių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis