Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Mokslo sriuba“: programišius įspėja – lietuviai internete jaučiasi nepagrįstai saugūs

Nors dauguma interneto vartotojų yra girdėję apie įsilaužimus, asmeninės informacijos ar net pinigų vagystes, ilgainiui jie praranda budrumą ir internete elgiasi itin neapdairiai. Interneto saugumo eksperto, programišiaus Andriaus Ribinsko teigimu, internete jaučiamės tokie saugūs, kad net neskaitę patvirtiname įvairius įspėjimus ir dar blogiau – visur naudojame tą patį slaptažodį.
/ „Scanpix“ nuotr.

„Mokslo sriubos" tinklalaidėje A. Ribinskas pasakojo, kad įsilaužėliai sugeba išradingai pasiekti konfidencialią informaciją, ją nutekinti, pasisavinti ar už ją pareikalauti atlygio. Asmeninė vartotojų informacija, pavyzdžiui, banko kortelės duomenys, elektroniniai laiškai, gali būti parduoti tamsiajame internete (angl. Dark Web), kuriame taip pat siūloma įsigyti narkotikų, ginklų, platinama pornografija.

Šiuos duomenis nusipirkę piktadariai labai pasistengę gali ištuštinti jūsų banko sąskaitą, o tamsiajame internete juos bus sunku susekti.

Apie tai, kas slypi tamsiojoje, dažnam negirdėtoje interneto pusėje, „Mokslo sriubos" tinklalaidėje pasakojo etiškas programišius A. Ribinskas. Be to, pašnekovas įvardijo pagrindinius žingsnius, kurių privalu imtis norint apsisaugoti internete.

Pokalbis su A. Ribinsku – „Mokslo sriubos" „Youtube" paskyroje:

VIDEO: Andrius Ribinskas - Kokie pavojai slypi internete? || „Mokslo sriubos“ podkastas #53

„Mokslo sriubos" tinklalaidės patogiai klausykite ir „Spotify" bei „Soundcloud" platformose savo telefone.

„Mokslo sriuba" – tai ne pelno siekianti jaunų žmonių iniciatyva, kuriama bendradarbiaujant su Baltijos pažangių technologijų institutu.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?