„Rudenį startavome kaip programėlė, kuri telefoną paverčia pinigine. Pirkėjams pradėjo formuotis pirmieji įpročiai, kad rankoje, kišenėje ar rankinuke visada esantis mobilusis gali būti atsiskaitymo priemone. Programėlė evoliucionavo ir mobiliuosius mokėjimus papildė kiti pirkėjams Lietuvoje ligi tol neįprasti funkcionalumai – telefonu paliekami arbatpinigiai, spontaniškas aukojimas, galimybė iki 50 eur vertės pirkinius įtraukti į ryšio sąskaitą, – sako Tomas Nemura, „MoQ“ rinkodaros vadovas. – Įpročių formavimas imlus laikui, tačiau turime 100 tūkst. naudotojų ir tai rodo, kad programėlė atranda savo auditoriją.
Skaičiuojama, kad 100 tūkst. programėlės naudotojų stipriai kilstelėjo visus kitus programėlės parametrus: programėle išleidžiamų pinigų kiekis 2019 m. antrąjį ketv., palyginti su pirmuoju, išaugo 30 proc. Per mėnesį programėlės naudotojai išleidžia beveik 2 mln. Eur. Mobilieji mokėjimai „Rimi“ parduotuvėse kas mėnesį paauga po 30 proc.
„Rikiuojant pagal mobiliųjų atsiskaitymų vietas, neabejotini flagmanai yra kavos išsinešti tinklai – vien per birželį kavos su programėle įsigyta 50 proc. daugiau nei ankstesnį mėnesį. Internete, kur atsiskaitymas su programėle prieinamas 95-e proc. parduotuvių, birželį fiksuotas 80 proc. šuolis”, – apibendrina T. Nemura.
Eksperimentuoja, kas „važiuoja“, o kas ne
Kaip ir dera tikram startuoliui, programėlės kūrėjai naudotojų gretas plečia eksperimentuodami. Startuolio komanda daugiausia eksperimentuoja su prekybininkų pasiūlymais ir jų forma, galimybe susigrąžinti dalį pinigų už pirkinius – dalis šių ėjimų pasiteisina su kaupu, o kiti nepateisina lūkesčių.
„Pradėkime nuo to, kas pasiteisino. Kas galėjo žinoti, kad žmonės programėlės aplinkoje pirks degalinių tinklų kavos kuponus, neįkėlę kojos į degalinę? Ši hipotezė pasiteisino su kaupu. Vien 5-6 valandą ryto šimtai žmonių Lietuvoje įsigyja kavos kuponus, kuriuos dienomis iškeičia į kavą degalinėse. Kita vertus, ėjimai, kuriems prognozuota sėkmė, kartais neduoda lauktų vaisių. Tarkim, sėkmės formulė, kuri prigijo Vilniaus senamiesčio kavinėse ir restoranuose, Kauno centre laukto rezultato nedavė. Žvelgiant į žemėlapį – du šalia esantys didmiesčiai: kas galėtų nepavykti? Mūsų patirtis parodė, kad 100 kilometrų yra pakankamas atstumas atsirasti skirtingiems įpročiams, todėl plėtrai į Kauną ieškome geresnio kelio”, – sako T. Nemura.
Atsiskaityti su programėle šiuo metu galima beveik 1500 fizinių atsiskaitymo vietų ir per 95 proc. lietuviškų interneto parduotuvių bei savitarnos svetainių. Kas ketvirtam mokėjimui telefonu pirkėjai naudoja ryšio operatorių suteiktą atidėtą mokėjimą, kuris vėliau pridedamas prie sąskaitos už ryšį.
Šių metų inovacijų festivalyje LOGIN 2019 vykusiuose interneto apdovanojimuose „MoQ“ nugalėjo trijose nominacijose: „Metų startuolio“, „Metų inovacijos“ ir geriausios programėlės. „MoQ“ triumfavo ir skaitmeninio turinio konkurse „Naujasis knygnešys“, kuriame nugalėjo „Verslo ir komercijos“ nominacijoje.