Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Moteriška dilema: ar makiažas tinkamas darbe?

Moterims gali būti ne taip jau paprasta atsakyti į klausimą, ar einant į darbą reikėtų pasidažyti veidą (ir kaip tai daryti). Joms tenka balansuoti ant labai jau siauros ir neaiškios ribos tarp profesionalios išvaizdos ir tokios išvaizdos, dėl kurios į jas bus pradėta žiūrėti jau nebe kaip į profesionales, o kaip į objektus.
Teptukai kosmetikai
Teptukai kosmetikai / Vida Press nuotr.

O mokslinis darbas, 2016 metų spalį publikuotas recenzuojamame žurnale „Perception“, paaiškina, kaip makiažas padeda pasiekti sėkmę ir kokia yra žmogiškoji dažymosi kaina.

Dviejuose pirmuose tyrimo eksperimentuose mokslininkai nufotografavo 40 koledžo studenčių su makiažu ir be jo bei pateikė šias nuotraukas 128 studentų (daugiausiai heteroseksualių) grupei įvertinti. Nuotraukose esančios panelės buvo vertinamos pagal „patrauklumą“ ir du socialinės padėties komponentus – „dominavimą“ ir „prestižą“.

Tyrėjai tyčia vertintojams nepateikė nė vienos iš vertinimo kategorijų terminų išaiškinimo, tačiau paprastai žmonių suvokime „dominavimas“ siejamas su kitų žmonių valdymu jėga ar grasinimu, o prestižas paprastai suprantamas kaip be prievartos gaunama kitų žmonių pagarba.

Šio eksperimento metu moterys su makiažu vyrų (bet ne moterų) buvo labiau vertinamos prestižo skalėje ir moterų (bet ne vyrų) labiau vertinamos dominavimo skalėje. Pagrindinė tyrimo autorė, Stirlingo universiteto (Škotija) mokslininkė Viktoria Mileva, šią vertinimo asimetriją pavadino „išskirtine staigmena“.

Tyrimo vykdytojai galvoja, jog tokia asimetrija atsirado dėl to, kad vyrai moterų nevertina kaip fizinės grėsmės. Tuo tarpu moterys tos pačios lyties atstoves, pasidabinusias makiažu, gali vertinti kaip seksualines konkurentes, tad, socialiai dominantines.

Vyrai moteris su makiažu gali vertinti kaip „prestižines“ dėl to, kad, anot ankstesnių tyrimų, patrauklesni žmonės yra ir konkurencingesni. Šis „teigiamos auros“ efektas moterims gali būti nepastebimas dėl to, kad jos iš pasidažiusių moterų jaučia socialinę grėsmę.

Vėliau mokslininkai atliko ir kitą eksperimentą, kuriuo vertino, ar makiažas tikrai sukelia seksualinės konkurencijos jausmus. Kita vertintojų grupė, sudaryta iš 48 studenčių, vertino tas pačias pirmame eksperimente naudotas nuotraukas ir atsakinėjo į tokius klausimu, kaip „Ar jaustumėte pavydą, jeigu ši moteris bendrautų su jūsų partneriu?“ Tyrimo dalyvės moteris su makiažu vertino kaip patrauklesnes vyrams bei kaip labiau linkusias į paleistuvystę, tad prognozavo, kad jaustų pavydą joms bendraujant su vertintojų partneriais.

„Esmė tame, kad moterys visada įtariau vertina kitas moteris, kurios perlenkia su makiažu. Tam tikruose kontekstuose tai gali kelti rimtą susirūpinimą“, – sakė V.Mileva.

Žmonių reakcijos realiame pasaulyje gali būti kitokios, be to, vyresni žmonės į makiažą taip pat gali reaguoti kitaip.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?